mariannebrinkopreis.reismee.nl

Ons had die Big Five gesien

Vandaag boekten we met z'n vieren een prive gamedrive. Om 4.00 uur op en om 05.00 uur werden we opgehaald door een safariwagen. Jammer genoeg zat er al een stelletje in. We rijden naar de ingang van het park over de grote weg. De wagen is helemaal open en 's morgens vroeg is de temperatuur nog niet al te hoog. Gelukkig lagen er dekens in de wagen.
We kunnen onmiddellijk doorrijden en de eerste drie kwartier zien we nog geen vogel. Ons humeur daalt naar het nulpunt. Maar plots zien we een hyena lopen. De ranger rijdt een heel eind met dat vreselijke lelijke beest mee. Prachtig hoor.
Dan krijgt de ranger bericht dat er leeuwen zijn gesignaleerd. We spoedden ons daarheen. En ja hoor daar lagen vlakbij een waterpoel drie vrouwtjes helemaal uitgeteld.
Maar dat blijkt niet het geval zegt onze ranger. Ze wachten op prooi die komen drinken. En nog geen vijf minuten later komt daar Pumba, het wrattenzwijn aangesjokt. Totaal niet wetend wat voor gevaar er dreigt. Dat beest loopt naar de waterpoel en dan neemt een van de leeuwen een spurt. We zijn getuigen van een echte jacht. Wow, gelukkig kon het wrattenzwijn ontsnappen. En ook gelukkig voor ons. Ik geloof dat ik er niet blij mee geweest zou zijn als dat zwijn omgebracht werd.
We rijden weer verder en dan krijgen we bericht dat er een luipaard gesignaleerd is. De enige van de Big Five die we nog niet hebben gezien. De wagen keert als een gek en dan rijden we terug waar de leeuwen liggen. Daar loopt op zijn gemakkie een luipaard. We rijden een stuk met hem op en hupsakee, daar springt en klimt hij in een boom. Wow. We genieten wel tien minuten lang van dat beest. Hij klimt de boom steeds verder in gaat dan weer zitten en later liggen. Heel mooi.
We rijden weer verder en zien dan alle beesten die we gisteren ook allemaal hebben gezien.
Alleen zagen we dit keer meer olifanten drinken bij een waterpoel.
Om 12.00 uur is het uit met de pret en rijden we weer naar ons hotel. Jeetje zeg, wat waren dit twee prachtige dagen.
We gaan lunchen in het restaurant naast ons hotel waar we gisteren ook hebben gegeten. Jon neemt een hamburger en wij alledrie sushi. We zitten ruim een uur te wachten (en nu overdrijf ik echt niet) op onze maaltijden. Maar als we ze dan voorgeschoteld krijgen. Jammie. Alleen wel heel erg veel. We krijgen de sushi niet op. En dan komt de kok een kijkje nemen en hij lacht. Huh, hij vertelt ons dat een schotel voor twee personen is. Jemig, had die troela ons dat niet kunnen vertellen. Bij het afrekenen krijgen we ongevraagd een doggiebag met de overgebleven sushi. Daar maakt Chris iemand uit ons hotel blij mee.
We gaan lekker bij het zwembad afkoelen, nou ja, het is nog steeds ruim dertig graden. Dus afkoelen is er niet bij, alleen na een duik in het ijskoude water.
Vanavond eten we weer in het restaurant waar we geluncht hebben. Ben benieuwd wat we nu weer gaan eten. En morgen vertrekken we naar Swaziland.

Nel vwvd

Gaaf , geniet maar lekker van al dat moois.

Astrid

Dat zijn weer mooie berichten, vooral doorgaan met genieten daar :-))

Adrianne

Gaaf hoor genieten maar!

Jeannette

top dat jullie de big 5 hebben gezien, daar ga je toch voor

Wies

Lekker genieten en ben benieuwd naar de foto's van al die mooie beesten!