mariannebrinkopreis.reismee.nl

Eerste dag Krugerpark

We hebben de hele (zeer korte) nacht bijna niet geslapen. Het is heertin onze kamer. Als we de airco aanzetten hebben we het idee dat er een raket gelanceerd wordt naast ons bed. Wat een herrie zeg.
Om 4.15 uur gaat de wekker. Hupsakee, douchen en dan naar de receptie. We worden om 05.10 uur opgehaald voor onze gamedrive in het Krugerpark. We zijn daar al in een kwartier. Maar wat is er aan de hand. File, voor het Krugerpark. Gelukkig gaat onze chauffeur langs de file en zijn we een van de eerste die het park inrijden. Deze opent zijn poorten om 05.30 uur.
We stappen daarover in onze eigen jeep. En met acht personen gaat de safari aanvangen.
Direct al zien we tientallen impala's. Door het dolle heen zijn we. Als we naar de Veluwe rijden zijn we al blij met wat eekhoorns en af en toe een hert. We maken meteen al veel te veel foto's van die beesten.
Dan wordt het spannender. We zien springbokken, waterbokken, wrattenzwijnen, giraffen, zebra's, olifanten, nijlpaarden, neushoorns, buffels en weet ik wat nog meer.
We zijn met z'n allen op zoek naar de vijfde van de big five, het luipaard. Helaas moeten we als we bij het eindpunt zijn aangekomen, constateren dat het er vandaag niet in zat.
Maar morgen gaan we in de herkansing. En omdat we toch niet lekker slapen in onze kamer, staan we gewoon weer om vier uur op.
Als we in het hotel aankomen nemen we meteen een duik in het ijskoude zwembad. Effe het stof afspoelen. Dan ga ik de ruim zeshonderd van de vandaag gemaakte foto's op mijn iPad zetten. Er blijven er iets meer dan driehonderd van over.
Helaas is wifi in de meeste hotels hier waardeloos en kan ik niet alle foto's online zetten. Dat komt later wel een keer.
Nu ga ik snel douchen, want we mogen weer aantreden voor zo'n overheerlijk Afrikaans diner. Baie baie lekker!