mariannebrinkopreis.reismee.nl

Aan de andere kant van de evenaar

Zaterdag 3 oktober
We zijn vrijdag 2 oktober dan toch vertrokken voor onze rondreis door Zuid-Afrika.
Zaterdag 3 oktober kwamen we na een tussenlanding in Cairo, effe wachte, effe wachten nog, nog effe wachten om 08.00 uur aan in Johannesburg. Er is geen tijdsverschil met Nederland.
Wat wel verschilt is de temperatuur. Wat dacht je van 35 graden. En dan kom je in je spijkerbroek, t- shirt met lange mouwen en gympen aan op het vliegveld. Hup de bus in en een stadstour door Pretoria. Warm! We zijn maar met een kleine groep, 11 personen. Ideaal.
We bezoeken het Voortrekkersmonument, The Union Building en het Paul Krugerhuis. In mijn uitgebreide verslag zal ik e.e.a. uitleggen over deze bezienswaardigheden.
We zijn maar met een kleine groep, 11 personen.
We lunchen bij Huckleberry's een theehuis in een prachtig park. De jacaranda, een prachtige boom met paarse bloemen staat momenteel in bloei. Een sprookjesachtig gezicht die mooie lanen in Pretoria.
Om 14.45 uur zijn we in het hotel en kunnen we eindelijk douchen en tanden poetsen. Wat een zaligheid. Dan gaan we met z'n vieren op pad. Hier is niks te beleven. De winkels zijn al om 12.30 uur dicht gegaan en deze zijn ook niet echt bijzonder.
Als we weer in het hotel zijn zitten twee van onze reisgenoten buiten aan een drankje. We sluiten aan en even later is de groep bijna compleet. We hebben het heel gezellig. Omdat 's avonds hier naar buiten gaan geen optie is, eten we in het restarant van het hotel. Een heerlijk buffet krijgen we voorgeschoteld. Alles smaakt verrukkelijk. Na het eten drinken we koffie en thee, maar om 20.30 uur besluiten we te gaan slaap. Moe!

Astrid

Zo joh, de kop is eraf. Zo te lezen een prima start voor een mooie vakantie. Heerlijk genieten!!!!!

De van Dijke's

Klinkt allemaal weer heerlijk...leuk om jullie weer te mogen volgen op deze mooi reis. Geniet ervan!!!

Nel kalsbeek

Leuk om jullie weer te volgen en een hele fijne vakantie