mariannebrinkopreis.reismee.nl

Rare vogels

Donderdag 28 mei 2015
Van Canada weer naar Amerika. We waren al weer vroeg op pad. En je raadt het al, het regende. We reden via the 1000 Islandsnaar The States. Voor de grens staat de 1000 Islands Tower. Daar kwamen we via een prachtige brug. Na de brug stapten we de auto uit en liepen de brug weer op. Gelukkig was het droog. We zien in het water allemaal eilandjes liggen. Sommige met een huisje erop. Een prachtig gezicht.
Dan lopen we naar de toren, 130 meter hoog. Te bereiken via de trap die buitenom loopt. Of met de lift die je in 40 seconden naar boven brengt. Je raadt waarschijnlijk al welke keuze wij gemaakt hebben!
Boven hebben prachtig uitzicht over het hele gebied. Fantastisch. Donkere wolken pakken zich samen en ja hoor, alsof we het over Gert Jan Droge hebben, daar zijn ze weer. Regendruppels. Gelukkig hebben we vanaf het open dak al foto's en filmpjes gemaakt, dus wegwezen hier.
Beneden drinken we koffie en dan gaan we de grens over. Ons wordt het hemd van het lijf gevraagd. Als het interview na 10 minuten klaar is mogen we de grens over.
Onze volgende bestemming is Montezuma's National Wildlife Refuge. We doen een wandeling door dit moerasachtige gebied. We zien prachtige vogels. Langs het water is het pad afgesloten. Er broedt daar een bald eagle. Jammer, we kunnen het nest niet zien.
Dan gaan we met de auto de scenic drive rijden. Spectaculair. We zien allerlei vreemde vogels en dan bedoel ik niet Jon en Chris. Ganzen met jonkies, schildpadden (die hebben we hier zo vaak gezien) en broedende vogels. Geweldig.
Als we de route uit hebben gereden gaan we naar ons hotel in Seneca Falls. We droppen de koffers en gaan naar The Premium Outlet in Waterloo. Daar drinken we eerst wat voor we gaan shoppen. Maar wat een ouwe troep verkopen ze hier. Het is natuurlijk normaal dat collecties van vorige jaren in deze winkels hangen. Maar toch geen spullen uit de vorige eeuw?
Inmiddels is het al 19.00 uur en we besluiten naar het stadje Seneca Falls te gaan voor ons diner. We belanden bij het restaurant welke de manager van ons hotel ons heeft aanbevolen. En ook hier eten we weer verrukkelijk.
Dan lopen we nog een stukkie door het stadje en gaan we weer terug naar het hotel. We drinken wijn en Spa rood (Perier). En dan ziet Chris een basketbal liggen en er hangt een mooi netje. De jongens tegen de meisjes. Je kan zien dat Carla en ik elke dinsdagavondbasketballen. De jongens bakten er niks van en de meisjes wonnen met ruime cijfers. Jippie!