mariannebrinkopreis.reismee.nl

Niagara watervallen

Zaterdag 23 mei 2015
Eindelijk werden we een keer wakker met een onbewolkte hemel. Dat wil niet zeggen dat het heel warm was, maar misschien is dit het begin van beter weer. Vandaag waren de Niagara watervallen ons doel.
We stoppen onderweg bij een Mc om onze mail te checken. Heeft Icelandair al iets bekend gemaakt over onze vluchten? No mail.
We rijden verder om de Amerikaanse kant van de falls te bekijken. We rijden een stuk langs de Niagara river die heel rustig kabbelt. Op een moment zien we het water wat sneller stromen en dan..... staan we vast. We moeten de auto parkeren, maar met ons duizenden anderen. We hebben een verkeerde datum uitgekozen om de falls te bezoeken. Het is maandag 25 mei Memorial Day. En dat vieren de Amerikanen om op stap te gaan, naar de watervallen. We vinden na anderhalf uur, en nu overdrijf ik echt niet, eindelijk een parkeerplaats. We zijn niet echt vrolijk nu. Hupsakee auto uit en lopen maar.
Wow, de waterval die we vanaf de Amerikaanse zijde zien is prachtig. Maar wat een drukte. Bij The Maid of the Mist tour (je vaart dan met een boot zo dicht mogelijk naar de watervallen) staan wachtrijen, echt niet normaal meer. Dat wordt 'm dus niet. We lopen verschillende kanten op om dit spectaculaire natuurverschijnsel te aanschouwen.
Dan gaan we met de auto de grens over. Met ons weer vele anderen. Bah. Bij de douane kunnen we in de auto blijven zitten, laten onze paspoorten zien, doen de ramen open om onze gezichten te laten zien en dan kunnen we rijden.
Ons hotel is vlakbij de waterval aan de Canadese zijde. Maar wat is hier gebeurd? We rijden een soort pretpark in. Wat is dit afschuwelijk. Het sterft er van de kermisachtige attracties. Vreselijk.
Onze bedoeling was de volgende dag de watervallen aan deze zijde te bezoeken, maar besluiten dit vandaag nog te doen. En morgen wegwezen hier.
Omdat we verwachten dat ook hier een parkeerplaats zoeken dramatisch wordt, gaan we eerst naar het hotel. We droppen de koffers en gaan later weer terug.
Inmiddels is het al 18.00 uur. We vinden nadat we Canadese dollars hebben gepind, al snel een parkeerplaats. We zijn al snel bij de watervallen. Prachtig gewoon. We genieten van het mooie schouwspel van opspattend water, blauwe hemel en de regenbogen.
Dan hebben we honger. We duiken een een Italiaans restaurant in voor bruschetta en pasta. Heerlijk. Dan gaan we terug naar het hotel en checken onze mail.
Icelandair heeft ons op drie verschillende vluchten gezet. Een dag eerder vertrekken, we cancellen dan een hotel. De oorspronkelijke datum als er geen staking is op het vliegveld in IJsland. En een vlucht op 2 juni, niet echt ideaal 2 dagen later vertrekken. Maar wat zijn nou 2 dagen vertraging. Met de vulkaanuitbarsting in IJsland een aantal jaar geleden, was de vertraging veeeeeel langer!

Cor

Willem Alexander en Maxima komen naar Canada, misschien kunnen jullie met hen terug, even een belletje naar Max en die vindt het vast wel goed.