mariannebrinkopreis.reismee.nl

Natuurparken op het programma

Vrijdag 22 mei 2015

Vandaag bezochten het Watkins Glen State Park. We reden daarvoor langs een van de vijf Fingerlakes, Seneca Lake. Een prachtig mega meer. De route van een half uur is prachtig door de bergen met steeds weer uitzicht op het mooie meer.
Al snel zien we wildlife, een hert, voor ons de weg oversteken. Ik ben gisteren vergeten te melden dat we ook wildlife hebben gezien. Meerdere herten, stekelvarkens, wasberen en roofvogels. Alleen lagen deze aan de kant van de weg, dood, morsdood.
Al snel zijn we in het park aangekomen en krijgen we een kaart met de route van de wandeling van ruim 3 mile. We lopen the Gorge Trail en the Indian Trail. De route gaat langs 19 prachtige watervallen. We doen over de eerste trail ruim anderhalf uur. Het weer is behoorlijk, geen regen, een beetje wind en (heel) af en toe zon. Ideaal wandelweer dus.
Als we de eerste trail gelopen hebben komen we bij het restarant. Mijn drie reisgenoten willen koffie (lust ik niet). Van alles te koop daar maar geen koffie. Dan lopen we de Indian Trial weer terug. Deze ligt hoger en gaat ook langs de watervallen. En dan ineens, ik weer niet hoe het mogelijk is, staan we op een begraafplaats. Een enorme begraafplaats. We zien graven van mensen die in de 19e eeuw zijn geboren en in de 20e eeuw zijn overleden. Veel oorlogslachtoffers. Mensen gesneuveld tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog en ook in de Tweede Wereldoorlog. We worden er een beetje stil van.
Maar we wijken wel erg af van de watervallen. We besluiten terug te lopen en zien dat we een verkeerde afslag hebben genomen. Precies twee en een half uur na ons vertrek, zijn we weer bij de auto. We besluiten te picknicken op de tafels in het park.
Dan gaan we naar het volgende park, Sampson State Park. Dit park ligt langs het prachtige meer. We doen daar ook een wandeling, maar al snel vinden we er niks maar aan en keren om.
We rijden nu naar het plaatsje Watkins Glen. Op de heenweg heb ik gezien dat daar een geweldige ijswinkel is, Ben & Jerry's. We halen daar overheerlijk ijs. Nadat we deze lekkernij verorberd hebben gaan we terug naar het hotel.
's Avonds halen we bij de Walmart kant en klare gegrilde kip, salade en een pizza voor Long Jon. Na deze maaltijd ga ik mijn mail lezen. Ik krijg de schrik van mijn leven.
Icelandair mailt mij dat er mogelijk zondag 31 mei gestaakt wordt op het vliegveld van Reykjavik. We moeten zo snel mogelijk contact opnemen om de vlucht te annuleren of over te boeken. OMG! Chris hangt ruim 20 minuten aan de telefoon met Icelandair, maar hij krijgt alleen maar te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Ik stuur een e-mail naar Icelandair met daar in data dat wij willen vliegen en krijg direct bericht dat er in het weekend geen reacties volgen op e-mails. Wel ja. Kan er ook nog wel bij. We bekijken welke vluchten nog beschikbaar zijn rond het weekend dat we normaal zouden vertrekken of zoveel eerder. No way. Geen vlucht meer te krijgen. Later ontvang toch een e-mail met de mededeling dat de door mij genoemde vluchten vol zijn.
Nou weet ik het niet meer. Morgen neemt de medewerker van Icelandair contact met ons op om over verschillende opties te praten.
Voorlopig ga ik maar naar Dromenland, daar naartoe zijn nog volop vluchten te krijgen. Goodnight!

Reacties

Reacties

Astrid

O jeetje, zit niks anders op: langer blijven. Sorry baas ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!