Nog een keer The Amish

Donderdag 21 mei 2015

Vandaag lieten we Lancaster achter ons. Maar niet voordat we nog eenmaal een ritje door de dorpjes van the Amish hebben gemaakt. Ik krijg er geen genoeg van. Het is een intrigerend volk en toch ook wereldvreemd. Met de kinderen hebben we te doen. Vanaf een jaartje of tien niet meer naar school en mee werken in huis of op het land. We schieten nog stiekem wat foto's en dan rijden we naar Painted Post.
Dit dorpje ligt vlakbij Watkins Glen State Park. Tijd voor flinke wandelingen. Omdat we zo laat vertrokken uit Lancaster, kwamen we ook later dan gepland in dit dorpje aan. We reden een prachtige weg langs een ellenlange brede rivier. Onderweg brood gehaald en weer verorberd vanuit de achterbak van onze Minivan op de parkeerplaats van het winkelcentrum. Het weer blijft ons tegenzitten. Het is wel droog, maar de temperatuur is laag. Balen dus.
Om een uurtje of drie zijn we in ons hotel. Naast ons hotel ligt zo'n grote shoppingmall met onder andere The Walmart. Belachelijk groot. We willen toch eens uitgebreid de winkel bekijken. Als je langs de komkommers bent gelopen, kom je de panty's tegen. En naast het brood hangen de heren overhemden (niet om aan te zien). En als je de ellenlange rijen tubes tandpasta bent gepasseerd, struikel je over de autobanden. Echt niet normaal meer.
Omdat in dit centrum ook een Applebee's is, hoef je niet te vragen waar wij deze avond ons diner genuttigd hebben.
Foto's op Picasa, zie hier rechts.