mariannebrinkopreis.reismee.nl

Central Park

Dinsdag 19 mei 2015
Vanmorgen togen we weer met de Path train naar 33th Street om daar weer in de Big Bus te stappen. Gisteren was het koud en de weersverwachting voor vandaag was regen. Balen dus. Om 09.30 uur vertrok de bus naar Central Park. We zitten weer boven in de dubbeldekker met regenponcho's in de aanslag. Al heel snel zijn we bij Central Park. Onze missie van vandaag, in ieder geval Strawberry Fields. Gelukkig stopt de bus bij 73th Street, direct bij de ingang van het gigantische park. Direct al horen we een gitarist "Imagine" spelen. Bij de ingang van dit park liggen de Dakota Apartments waar John Lenneon woonde op het moment dat hij werd doodgeschoten. Het gedenkteken is een grote ronde tegel. Bijzonder om te zien hoeveel bezoekers dit gedenkteken komen bekijken.
We lopen een flink stuk door het magnifieke park. Wat een rust hier. Alles staat in bloei, prachtig. In The Boathouse drinken we een bakkie buiten op het terras. En net als we willen gaan zitten, begint het te regenen. Gelukkig konden we nog schuilen onder een parasol. Maar als we ons bakkie hebben verorberd, stopt het met regenen. Yeah, het wordt lichter. Dan lopen we weer naar de uitgang, waar we ook begonnen zijn.
We stappen weer op de bus een maken een mooie rit langs het park en door de wijk Harlem. Wat immens is Manhattan. We stappen aan de andere kant van Central Park weer uit. Tijd om een broodje te eten. Die verorberen we in een geweldige speeltuin met picknickbanken.
Dan lopen we Central Park weer in. In je wilt het niet geloven, maar de zon schijnt. Het is inmiddels 26 graden, heerlijk. We lopen tot de Zoo en stappen dan de bus weer in. Deze brengt ons weer naar Times Square. Daar lopen we wat rond en drinken nog wat. En we eten ons eerste ijsje deze vakantie.
We besloten ook de avondtour te doen. We zitten voor in de dubbeldekker. Je hebt zo een prachtig uitzicht. We maken dan ik weet niet hoeveel foto's. We krijgen geen genoeg van New York. De hop on - hop off bus was een goede keuze. Ondanks dat we veel hebben gelopen, hebben we het meeste vanuit deze bus kunnen zien.
Om 20.15 uur stappen we voor de laatste keer uit The Big Bus en is het tijd om te eten. Ook deze maaltijd is te lekker. We zijn moe van het lopen, slenteren en zitten in de bus. We maken onderweg hilarische dingen mee. Dan gaan we weer naar de trein. We zijn om 22.00 uur in het hotel. Drinken nog wat en bekijken de route voor morgen. Die zal naar Lancaster gaan. We gaan daar The Amish bezoeken.
Het is teveel om uit te leggen wat deze bevolkingsgroep doet. Als je geinteresseerd bent, kijk dan even hier http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Amish.
Oh life is good!

Astrid

En nou ben ik natuurlijk benieuwd naar die hilarische dingen!