mariannebrinkopreis.reismee.nl

Bustour door New York

Maandag 18 mei 2015
Vandaag hebben we met Big Bus Tours een route in Downtown en Brooklyn gereden. Om 09.00 uur begaven we ons via de Path Train richting Manhattan. In een klein half uurtje arriveren we daar. Dan lopen we naar de opstapplaats voor de tour bij de M&M store. De tickets heb ik al online geboekt, dus we konden meteen instappen. Was het gisteravond bloedheet hier, nu is het fris en is het zeker niet warmer dan een graadje of 15. We zitten boven in de open dubbeldekker om alles goed te kunnen zien. Aan boord is een gids die ons van alles vertelt over Downtown New York. Het is een hop on hop off bus. Je kan uit- en instappen wanneer je wilt.
We besluiten te blijven zitten bij de haven en daar de boottocht met de Hornblower te gaan doen. Deze boot vaart langs de skyline, Ellis Island en natuurlijk het Vrijheidsbeeld. Als we daar langs varen, zien we ik weet niet hoeveel mensen staan bij het beeld. Echt niet normaal meer. De boot legt hier niet aan, mooi dus. Dan varen we weer terug en varen we onder de Brooklyn bridge door. Over deze brug heb ik een paar jaar geleden samen met Marsha en Celeste gelopen. In Brooklyn hebben we toen de metro teruggenomen. Deze brug is mega.
Als we weer van boord gaan, besluiten we te lunchen. Het is inmiddels al 14.00 uur. En varen maakt hongerig. We komen bij een geweldig restaurant. Je kan daar verschillende gerechten zelf opscheppen. Het ziet er allemaal verrukkelijk uit. We blijven maar scheppen.
Als onze honger gestild is, stappen we weer de bus in voor de Brooklyn tour. Ook heel indrukwekkend. Maar eerst bezoeken we het 9/11 Memorial. Wat een indrukwekkend geheel is dit. In de rond rondom het geheel staan de namen van alle omgekomen mensen. Wat is dit indrukwekkend. En had ik het al koud, der illingen lopen over mijn rug als ik denk aan die gedenkwaardige dag. Als we een tijdje onderweg zijn zegt Chris ineens dat hij hier in december weer naar toe gaat. Ten eerste om hier oud en nieuw te vieren en omdat Billy Joel hier een concert geeft. Ja hoor....
We rijden een goed anderhalf uur en eindigen weer op Broadway. Shoppingtime!
Als we uitgekeken zijn eten we nog wat en dan nemen we de trein weer terug naar ons hotel. Het is inmiddels 20.00 uur. We zijn moe en koud. Want boven in de open dubbeldekker was het niet aangenaam. Maar wist je dat een poncho tegen de regen, ook helpt tegen de wind!
Foto's op Picasa, zie rechts.

ria de bruin

wow jullie genieten weer vol op en altijd weer leuk om de verhalen te lezen.

Cor

Mijn zwager heeft wel altijd goede ideeen moet ik zeggen!

Astrid

Heimwee.
En wat een prachtige foto's weer!