mariannebrinkopreis.reismee.nl

Reizen, reizen en nog eens reizen

Zondag 17 mei 2015

Vroeg op vandaag. We vliegen naar New York. We ontbijten nog in het hotel, brengen de auto naar het verhuurbedrijf en met een andere auto worden we naar het vliegveld gebracht. We hebben al online incheckt en hoeven dus alleen de koffers maar af te geven. Da's zo gebeurd.
Al snel kunnen we boarden en kiezen we het luchtruim. En net zo blauw als de lucht was toen we aankwamen, was deze ook bij ons vertrek. We hebben het echt niet getroffen met het weer op IJsland. We kunnen op de valreep nog net IJsland vanuit de lucht zien. Wat een prachtig eiland is het.
In 5 1/2 uur landen we op Airport JFK. Het is hier 4 uur vroeger dan op IJsland en 6 uur vroeger dan in Nederland. Dan krijgen we het hele douane ritueel. Gelukkig is de rij niet al te lang. Maar het blijft gedoe iedere keer weer. Vingerafdrukken, fotootje en een hele waslijst van vragen beantwoorden. Dan halen we de koffers van de band. We gaan naar de carrentals. Met de monorail worden we daar naar toe gebracht. En precies voor ons verhuurbedrijf stappen we uit.
Maar er is nog geen minivan beschikbaar. Huh, wat krijgen we nou? We moeten een uurtje wachten en dan krijgen we een auto aangeboden. Nou deze is duidelijk niet wat ik geboekt had. De bagage past er nauwelijks in. We vertellen dat we een andere auto willen. En uiteindelijk krijgen we die ook. De grote deuk in de deur interesseert ons niks. Het scheelt zeker 20 graden met IJsland. Heerlijk zeg. Onderweg eten we even een pizza. We hebben honger.
We moeten naar Jersey City. Ons hotel ligt met de trein een half uurtje van Manhattan af. Maar dan moeten we daar eerst aankomen. Wat een gedoe was dat, maar uiteindelijk na vele wegomleggingen, arriveren we in ons hotel.
We brengen de koffers naar boven, trekken zomerkledij aan en hup gaan met die banaan. Het is 5 minuten lopen naar het station. We zijn dus zo in Manhattan. Als we uit het stationsgebouw komen staan we echt in een andere wereld. Wow, geweldig. En met ons vinden tienduizenden mensen dit. Wat is het hier druk. We lopen van 33 Street naar Times Square. Wow, helemaal top. We halen een milkshake bij om Mc en vergapen ons aan alles.
Om 21.00 uur zijn we op. Lopen naar het station. En als je denkt dat de NS alleen problemen heeft met treinen, heb je het mis. Ook de Path train heeft makken. Vertraging dus, niet leuk. We zijn moe en willen slapen. Met vertraging van een klein kwartier (valt dus nog wel mee) begeven we ons naar ons hotel. Slapen!

corrie

Nou jullie hebben lekker weer hier koud en wind dus geniet maar van de zo'n fijne dag

Astrid

Heerlijk, New York!! Genieten maar weer!!

ria de bruin

geniet er maar lekker van