mariannebrinkopreis.reismee.nl

Gouden cirkel en Reykjavik

Zaterdag 16 mei 2015
Vandaag moesten we nog een gedeelte van de Gouden Cirkel rijden. We hadden Gullfoss nog niet gezien en Geysir natuurlijk. We hadden een lange rit voor de boeg. We zaten te ontbijten zonder regen. Maar zodra we de auto inlaadden begon de ellende alweer. Bijna de hele dag heeft het geregend.
Onze eerste stop was bij Gullfoss. Wow, dit is een prachtige brede waterval die in twee etappes naar beneden raast. Wat geweldig. Het was net droog toen we naar de waterval liepen. We wilden nog een stuk verder lopen om de waterval van boven af te bewonderen. Maar ja toen begon het weer. We keerden om om te schuilen in het restaurant, maar net zo snel als de regen kwam, stopte het ook weer. We draaiden onmiddellijk om om de wandeling te vervolgen. Wat is het hier mooi zeg.
Nadat we uitgekeken waren, reden we naar Geysir. DE geiser van IJsland. Prachtig hoor, maar als je in Yellowstone geweest bent, kan geen enkele pool en geiser je meer bekoren. Om de vijf minuten spuit dat ding een enorme hoeveelheid water omhoog. Een geweldig natuurverschijnsel. Omdat het ook nu weer begon te regenen, zijn we het restaurant ingedoken voor de lunch.
Als we die verorberd hebben, rijden we richting Reykjavik. Deze stad moeten we ook nog bekijken. Het is al 15.30 uur als we de garage in de haven inrijden. We hoeven geen kaartje te trekken en zien ook geen slagboom bij de uitgang. Da's mooi dus, dus mooi niet. We zien een kaartjesverkoper lopen. We vragen hem of we bij hem een kaartje kunnen kopen en hij beaamt dat. Wat een giller zeg.
Dan lopen we de stad in. Het is een beetje oubollig allemaal. Het is het net niet, oude gebouwen, maar niet mooi oud. We bezoeken wel de mooie Hallgrimskirkja church. Dat is echt een plaatje. En met mijn onderwatercamera schiet ik een aantal plaatjes. En ik vergeet te vertellen dat het droog is, sterker nog .... de zon schijnt. Jippie. We zijn direct weer vrolijk.
Als we anderhalf uur hebben gelopen, vinden we het welletjes en begeven we ons weer naar de auto. We rijden nu naar het vliegveld van Keflavik, waar we vannacht slapen. We vliegen morgen om 10.30 uur naar New York. Als we bij het hotel aankomen droppen we de koffers op de kamers en gaan in het centrum van Keflavik of zoek naar een restaurant. Daar zijn er meerdere van. We blijven hangen bij een Chinees restaurant. We eten ons helemaal vol en dan gaan we weer terug naar het hotel. Bakkie leut drinken en de koffers inpakken. Morgen moeten we vroeg op om eerst de auto in te leveren.
New York here we come....

Jeff, Cindy en Lynn

Hele goede vlucht morgen!! En geniet van New York!! Xxx liefs ons drietjes

Nel kalsbeek

Het is nu al geweldig om te zien wat jullie beleven.
Een hele goede reis naar New York.
Groetjes ????????????

Marrie

Bijzondere ervaringen. Geniet er nog van met elkaar!