mariannebrinkopreis.reismee.nl

Mooie rit in het westen van IJsland

Dinsdag 12 mei 2015
Vandaag waren we alweer vroeg van de partij. Om 08.30 uur zijn we onderweg naar the Blue Lagoon. We nemen daar een kijkje bij het prachtigegeothermisch bad. Het bad, of eigenlijk een kunstmatig meer, ligt in een oud met mossen begroeid lavaveld. We lopen wat rond, het ruikt naar zwavel. Het ziet er prachtig uit.
Dan vertrekken we weer. We komen een een supermarkt tegen, maar wat zo raar is, die gaan hier allemaal pas om 11.00 uur open. Wat een rare tijd. Wel is de bakkerswinkel open. We halen broodjes en Langi Jon's. Gegierd hebben we. Maar ze waren heerlijk. En als klap op de vuurpijl kregen we een brood kado!
Op de parkeerplaats eten we onze Langi Jon's in de zon. Er is bijna geen wind en de zon staat hoog aan de hemel. Heerlijk.
Dan rijden we richting Borganes, daar overnachten we vannacht. Maar voor we naar die plaats gaan, rijden we richting het historische plaatsje Reykholt. We komen langshet grote hetebronnengebied Deildartunguhver en het historische plaatsje Reykholt. Dat dorpje is drie keer niks, twee kerken en een school. Na het bezoek van het gehucht halen we de broodjes uit de auto en gaan we heerlijk in de zon aan een picknicktafel lunchen. Oh het is hier fantastisch.Dan bezoeken we de bijna één kilometer brede waterval Hraunfossar en de nabijgelegen waterval Barnafoss. Hier maken we een heerlijke wandeling. Wat een uitgestrekt gebied, heel mooi. Aan sommige delen van de watervallen hangen ijspegels, mega.
Dan gaan we naar ons onderkomen in Borganes. We hebben hier een appartement gehuurd. Het is net of we Ikea binnenkomen. Wat een prachtig appartement met uitzicht op de besneeuwde bergen aan zee.
Bij de buurtsuper halen we heerlijke diepvriespizza's, want onze Ikea keuken heeft een oven.
Na het eten gaan we de route voor morgen uitstippelen en de jongens balen. Want ze kunnen Barcelona niet zien spelen. Maar online zien we wel steeds de doelpunten.

De foto's staan op Picasa, zie hier rechts.

Adrianne

Prachtige foto's , mooie natuur. Lekker zo grote auto. Genieten maar!

corrie

Aan de mannen mogen geen voetbal zien wat hard
Maar ze mogen morgen lekker een eind lopen met ijs of een biertje