mariannebrinkopreis.reismee.nl

Brrr, koud hier

Maandag 11 mei 2015
We zijn er klaar voor. We gaan weer een geweldige reis maken. We starten in IJsland, dan vliegen we door naar New York en we vervolgen onze weg via the Amish in Lancaster, Finger Lakes en de Niagara watervallen naar Canada.
We hebben al ingecheckt, dus we hoeven op Schiphol alleen maar de koffers te droppen. We lopen naar de gate, maar in deze uithoek zijn we nog nooit geweest. We moeten 25 minuten lopen. We shoppen en eten wat en gaan dan aan boord. Precies om 14.00 uur vertrekken we en we landen bijna 3 uur later op IJsland. Het is hier 2 uur vroeger. De zon staat hoog aan de hemel. Maar als we de gate uitkomen. Wow, wat een kou zeg. Het waait als een gek. We hebben al heel snel de koffers, pinnen IJslandse kronen en gaan op zoek naar onze carrental.
Met een busje worden we daarheen gebracht. We krijgen een spierwitte Renault Traffic bus, geschikt voor 9 personen. Wat een ruimte zeg. De bagage gaat er met gemak in.
We zijn binnen 10 minuten bij onze cottage aan zee. In de tuin staat een hottub. Of we daar vandaag gebruik van gaan maken is afwachten.
We pakken de koffers uit en gaan op zoek naar een supermarkt. Daar is er in dit gehucht maar een van. Maar iets bijzonders om te eten hebben ze niet. We slaan wat drank in en gaan dan op zoek naar een restaurant.
Daar is er ook maar een van in dit dorp. We zijn de enige gasten en blijven dat ook gedurende ons diner. We eten heerlijk hier.
Dan gaan we terug naar onze cottage en fatsoeneren de koffers. We drinken en bakkie en dubben dan, gaan we wel, gaan we niet. De hottub is al vol en het water is heerlijk warm. We doen een wedstrijd wie het eerst in het water is geplonst. Chris verliest. Oh dit is heerlijk. Het is een rare combinatie, ijskoude lucht en bloedheet water. Af en toe komen we boven om af te koelen. Het is al bijna 22.00 uur en de zon staat hoog aan de hemel. Maar dan moeten we er uit. Koud!
We warmen op met een drankje en pluizen de route voor morgen uit.
Zo dag een zit er op.

Bert

Hier is het lekker warm........
Heel veel plezier en geniet ervan.
Voor je het weet zit je weer thuis.......te zweten.

Ton van der Burg

Eerst maar eens gegoogeld, wat een hottub is. Lijkt mij heel erg leuk, zo met je neus net boven het water. Heel veel plezier tijdens jullie reis. Geniet er van.

corrie

Lekker hoor geniet er maar van Veel reis plezier x