mariannebrinkopreis.reismee.nl

Relaxen, relaxen en nog eens relaxen

Donderdag 15 januari 2015
Vandaag zijn we voor de allereerste keer naar Mambo Beach geweest. Dit strand heet nu Sea Aquarium Beach. Het schijnt dat hier veel Nederlandse sterren hun vakantie doorbrengen. Ik zag er maar twee, Jonny and Chrissy.
Het is af en toe bewolkt, maar die zon er is....pfft, heet man. We lunchen heerlijk op deze trendy beach en als we uitgezwommen zijn gaan we weer naar huis.
Lekker drankje op ons terras en verorberen weer een verrukkelijke maaltijd.
Vrijdag 16 januari 2015
Ook vandaag vermaken we ons op ons eigen strand Jan Thiel. Jeetje, je zou er nog lui van worden van dat niets doen in de zon de hele dag. Zwemmen, lezen, drinken, snoepen, zwemmen, snorkelen, heerlijk.
's Avonds gaan we in het restarant bij ons resort wokken. Een heerlijke afwisseling. We nemen hier geen dessert maar besluiten in de ijssalon Bella Italia te lopen voor een overheerlijke beker ijs.
Zaterdag 17 januari 2015
Al drie keer op Curcao geweest en nog nooit gezwommen bij Grote Knip. Daar moest verandering in komen. Met de auto volgeladen vertrekken we richting Westpunt. Ook op het programma staat een bezoek aan Jan Kok. Daar zijn flamingo's. Tenminste vorige keren wel. Als we aankomen bij Jan Kok staat het water erg laag, maar gelukkig zien we toch nog van de mooie roze beesten. Welgeteld drie.
We karren weer verder en natuurlijk moet van de kerk in St. Willibrordus weer een foto gemaakt worden.
We vervolgen onze weg nu naar Grote Knip. Wow, wat een schoonheid. Azuurblauw water en spierwit zand en bijna geen wind. Tijd om een duik te nemen in deze prachtige zee. We zwemmen, snorkelen en zonnen hier een poosje en dan hebben we honger. Inmiddels is het 13.30 uur en geen broodkruimel te krijgen hier. Verkassen dus.
We besluiten naar Porto Marie te gaan om te lunchen. We kennen deze plek ook al van onze eerdere bezoeken. We eten heerlijk en gelukkig neemt geeneen van de tientallen suikerdiefjes die hier rondvliegen een hap van ons maaltijd.
We besluiten om richting huis te rijden en een tijdje te relaxen bij het zwembad. Heerlijk.