mariannebrinkopreis.reismee.nl

Eerste stranddag

Vannacht was ik al om 03.00 uur klaarwakker. Balen zeg. Ben er maar uitgegaan en heb heerlijk rustig zitten lezen. De rest van de goegemeente was om 06.30 uur present. Koffietje, theetje, douchen en dan om 08.00 uur naar AH voor ovenverse broodjes.
We wilden meteen onze auto ophalen bij de nieuwe prachtige Papagayo Beachclub. Daar zou vanaf 08.00 uur iemand present zijn. Tja, je bent in de tropen en daar gelden toch geen echte strikte werktijden. De mevrouw was er nog niet.
We besloten eerst te gaan ontbijten en dan onze auto op te halen. Om 09.15 uur was de mevrouw van het verhuurbedrijf er wel en kregen we een spiksplinternieuwe Kia ? ( moet 't effe aan de jongens vragen, maar die liggen nog te pitten). Een geweldige auto.
We haalden snel nog even een voorraad zware boodschappen (water, bier en wijn) en pakten toen onze zwemtasjes in voor het eerste bezoek aan het strand. Het was de eerste dag vooral af en toe bewolkt en een keer zagen we een regenbui letterlijk op ons af komen. Maar het buitje duurde maar 30 seconden, een wonderlijk schouwspel. De temperatuur is heerlijk.
Als we genoeg hebben van het strandbezoek gaan we terug naar ons onderkomen en drinken een drankje, en nog een, en nog een.
Om 20.00 uur lopen we naar Zanzibar voor een overheerlijk diner. We zitten allemaal nokkie en voor een nagerecht hebben we geen plaats meer.
Als we weer "thuis" zijn zetten we een bakkie en dan gaat figuurlijk het licht uit. We zijn allemaal op. En om 22.30 uur gaat letterlijk het licht uit.