mariannebrinkopreis.reismee.nl

Reisdag

Vrijdag 31 januari 2014 Vandaag is reisdag. Met de bus vertrekken we richting Surat Tani voor een boottocht over de Tapi rivier. Een brede rivier die door deze grote stad van 2 miljoen jnwoners loopt. Op een moment varen we door de klongs langs de huisjes van de bewoners. Geweldig om te zien. We zien witte reigers, een leguaan en een ijsvogel. Helaas voer ons longtailboot te snel om deze op de foto te zetten. Het was een pracht exemplaar. Als we weer aan de wal staan lunchen we aan de rivier. En dan stappen we de bus weer in voor een ritje naar de haven. Daar stappen we om 15.00 uur op een ferry. Huh, gaan er zoveel mensen, bagage, auto's en bussen op. Als we op het dek staan, kijk ik eerst waar de boeien hangen. Je hoort rare verhalen over ferry's in deze contreien. Maar na anderhaf uur varen staan we dan echt veilig aan de overkant op het eiland Koh Samui. We blijven hier vier nachten. We krijgen een prachtige bungalow. Met uitzicht (oke een kleine stukkie) op zee. De trap aflopen en je bent op een heerlijk strand met spierwit zand en kristalhelder water. 's Avonds eten we met een heel stel in een Thais restaurant en na afloop drinken we nog ergens een drankje. Pas tegen 00.00 uur zijn we weer "thuis". Zaterdag 1 februari 2014 Vandaag doen we niks. We zwemmen in zee en in het zwembad. Ik snorkel maar zijn geen f..k. Balen dan. We lunchen in het restaurant aan het strand en dan herhaalt alles zich. Heerlijk. Vanavond weer heerlijk ergens eten en de boottour voor morgen boeken. We gaan naar Khao Tao snorkelen. Gaaf!