Fietsen, varen door de klongs en travestieten

24 januari 2014 Vanmorgen (of beter gezegd vannacht) waren we allebei al om 03.00 uur klaarwakker. Balen zeg! Om 06.30 uur (eerder kon niet) zaten we al aan het ontbijt. Toen mochten we met de hele bups naar Co van Kessel. Deze man die vorig jaar overleed verhuurt fietsen. Met een gids fiets je door Bangkok.  We hebben dat tijdens een van onze vorige reizen ook gedaan. En het is wel zo leuk. Je fiets door smalle steegjes, door drukke straten, geweldige landweggetjes. Heel erg leuk. We maken ook een wandeling door Chinatown. Ook een favoriete bezigheid van ons in elke wereldstad. We lunchen aan de Chao Phraya Rivier en stappen dan op een boot voor een tocht over de rivier en door de klongs. Heel erg leuk allemaal. Om 15.30 uur zijn we weer bij het hotel. We relaxen dan bij het heerlijke zwembad. 's Avonds dineren we bij Calypso Cabaret. We bezoeken door een travestietenshow. Op zich erg leuk, maar o zo slecht. Wat een drama is dit cabaret zeg. Er staat geen een echte vrouw op het toneel, terwijl ze er bijna allemaal wel zo uit zien. Ik val een aantal keer bijna in slaap en dat komt niet om dat het mij niet boeit. Na afloop mag je op de foto met zo'n travestiet. Wij bedanken voor de eer. We stappen weer op de boot voor de terugtocht naar ons hotel. Dit vervoermiddel gebruiken we bijna de hele dag. Vanwege bezettingen in de stad is er voor de bus geen doorkomen aan. Verder merken wij helemaal niets van alle ellende. Als we weer in het hotel zijn wil ik maar een ding: slapen. Vrijdag vertrekken vertrekken we via de drijvende markt naar het treinstation in Bangkok voor de nachtelijke treinreis naar Khao Sok. Daar logeren we drie dagen in de bush. Heel primitief, erg leuk......maar geen internet.