mariannebrinkopreis.reismee.nl

Dit vind ik niet leuk

Het filmpje vind je hier: http://www.marshabrink.nl/2013/05/29/overal-water/

Woensdag 29 mei2013

Alhoewel dit geen Facebook is geef ik hieraan dat ik DIT NIET LEUK VIND. Daarover later meer.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om al voor de openingstijd bij Magic Kingdom te zijn. Dit om de beste attracties als eerste te bezoeken. En dat is gelukt. We gingen naar Peter Pan's Flight, Space Mountain (Chris en ik niet), It's a small world (je hebt dan voor de rest van de dag het liedje in je hoofd zitten) en Buzz Light Year. Bij de laatste attractie moet je op schijven schieten. Je krijgt dan punten. Om even het verschil in raak schieten aan te geven, ik had 6.700 punten en Leonard 999.999 punten. Maar ik heb andere kwaliteiten. Daarover later meer.

Toen we de laatste attractie hadden gedaan, goot het van de regen. Gelukkig duurde dat niet erg lang. We besloten om naar Animal Kingdom te gaan. Met de bus reden we van het ene naar het andere park.
Gelukkig was de zon weer doorgebroken en was het weer behoorlijk warm. Dat vond ik zalig. Maar daarover later meer.

De attracties die we in Animal Kingdom hebben gedaan, waren Kilimanjaro safari. In een safaribus maak je een rit door de bush. Je komt dan allerlei echte wilde dieren tegen. Toen volgde Expedition Everest, een rit in een achtbaan over en langs de Mount Everest. De twee oudjes bleven aan de kant. Ik stond met mijn camera klaar om the kids bij het naar beneden gaan te vereeuwigen. Dat duurde echt een eeuwigheid. Staan the kids op een moment ons te filmen. Waren ze allang voorbij gekomen.

Ook hebben we de parade langs zien komen. En deze is wel zo leuk. Ik kan daar echt van genieten. Alle figuren maken dan acte de presence op een geweldige wagen of dansend in de straat.

Voor de laatste attractie, Kali River Rapids, hadden we een fastpass gehaald. Deze attractie is erg in trek. Chris en ik lieten ons overhalen deze ook mee te maken. Ik heb daar, nu ik het aan het papier toevertrouw, nog steeds spijt van. Maar daarover later meer.

Gezegd wordt dat je tassen en camera's in een locker moet achterlaten. Je loopt langs stromend water. En dan bedoel ik niet een kabbelend beekje. Je komt watervallen tegen. Echt behoorlijke watervallen. Je moet een stuk klimmen, flink klimmen. Dan kom je in een rij, die wij vanwege ons fastpass mochten passeren en dan mag je in een rond vlot stappen. Je moet dan wel een veiligheidsgordel om doen. En toen dacht ik, oh oh dit wordt heftig en ik kan niet meer terug.

We varen rustig het water op en af en toe draait de boot. Best grappig. Dan gaat de boot langs een waterval. Er spat dan wat water op. Je krijgt dan een paar druppels op je. Ook best leuk. Dan gaat de boot een heel eind via een band omhoog. En dan denk ik, o jee we moeten ook nog naar beneden. En dan gebeurt het. Het dalen is niet eens echt eng. Ik ben eigenlijk best trots op mijzelf. En heel even bedenk ik mij dat ik best wel wat meer heftige attracties in kan. Maar dan weet ik nog niet wat ik nu wel weet.

Als we helemaal beneden zijn draait de boot en ik weet niet waar het vandaan is gekomen. Maar er kwam een vloedgolf water over mij heen (en ook over Celeste) niet normaal meer. Ik was helemaal zeiknat. Er was geen draad meer aan mijn lijf droog. En direct waren al mijn gedachtenspinsels van een aantal seconden geleden, letterlijk over boord gevallen.

Al druipend zijn we naar de bus gelopen die ons naar de parkeerplaats bracht waar onze auto stond. Gelukkig scheen de zon en was het een graad of 30. In de auto lagen badhanddoeken en daar hebben Celeste en ik ons ingewikkeld. Alle verdere plannen voor de avond hebben we gecancelled. We besloten in onze villa te barbecuen. Ik raad iedereen af om zeiknat een ijs- en ijskoude supermarkt in te gaan. Dat is pas echt koud.

"Thuis" heb ik een kwartier onder een warme douche gestaan. En toen was ik weer op temperatuur.
We hebben heerlijk op ons terras bij ons zwembad gegeten met uitzicht op het prachtige vuurwerk in een van de Disneyparken.

Morgen gaan we shoppen. Voorlopig ik heb mijn buik vol van Disney.

Reacties

Reacties

Ton

Ton schrijft:

30 May 2013, 08:26

Je schrijft een paar keer "daar kom ik later op terug" maar wanneer?


corrie schrijft:

30 May 2013, 08:29

Aaa dat had ik wel wllen zien
Wat een belevenis voor later
Je moet ook wel durven maar jij wil alles wel proberen
Ik kijk uit naar de foto s gr


Nel kalsbeek schrijft:

01 Jun 2013, 14:19

Dat had ik wel willen zien wat een lol hebben jullie het is toch wel even vastgelegd op camera wij willen ook meegenieten.


Marianne schrijft:

02 Jun 2013, 05:16

Nel, via deze link kan je het filmpje zien.

http://www.marshabrink.nl/2013/05/29/overal-water/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!