mariannebrinkopreis.reismee.nl

PC Hooftstraat in Saigon

Vrijdag 8 februari 2013

Vanmorgen was weer een vroegertje. Lopend gingen we van ons hotel in Can Tho naar de rivier. Daar stapten we op een boot op weg naar de drijvende markt. Midden oo de rivier liggen tal van boten die hun koopwaar aanbieden. Vanwege "oud- en nieuwjaar" was het erg rustig. Persoonlijk vond ik het nogal tegenvallen. In mijn achterhoofd had ik de drijvende markt in Thailand. Daar vaar je in een longtailboot in de klongs tussen de drijvende marktkraampjes. Een grote chaos. Dat bleef hier achterwege. Maar het was een mooie ervaring.

Onze boot legde aan bij de verkopers van anassen. Deze werden voor ons schoongemaakt en iedereen kreeg en halve ananas te verorberen. Overheerlijk!

Dan laten we Can Tho achter ons en rijden we naar Saigon of Ho Chi Minh stad. Gelukkig gaat de rit wat senller dan de dag ervoor. We lunchen in een restaurant langs de snelweg. We nemen allemaal plaats en zien dan in de modderige vijver van het hotel vissen gevangen worden. En je raadt het natuurlijk al.... Deze vissen werden in zijn geheel, rechtop tussen bamboestokjes, geserveerd. Nou ik bedankte voor de eer.

Om 16.00 uur zijn we in ons hotel midden in het centrum van Saigon. We zetten de koffers op onze kamer op de 10e etage en dan gaan Chris en ik Saigon verkennen. Deze stad is rijker dan Hanoi. Je ziet hier meer auto's en de scooters, waar er ook nog steeds duizenden van rijden, zijn luxer en nieuwer. Wat een chaos is het verkeer hier ook.

We genieten van deze gezellige chaos. Oud en nieuw wordt dit weekend gevierd. Overal worden versieringen, bloemen en planten te koop aangeboden om de huis ze feestelijk mogelijk te versieren.
We drinken koffie bij een Amerikaanse keten en gaan dan weer naar ons hotel.

's Avonds gaan we met een groep naast ons hotel bij de Italiaan eten. En dan gaan we de stad in. Wow, wat een chaos dat verkeer. We vinden het steeds meer een sport om over te steken tussen alle auto's en scooters door. We komen op een moment in de PC-Hoofdstraat van Saigon. Alle dure merken zijn hier vertegenwoordigd. Door de hele stad zijn verschillende podia opgesteld waar opgetreden wordt. Heel gezellig.

We drinken nog wat en dan is aan deze indrukwekkende dag een einde gekomen.

Marsha

Marsha schrijft:

09 Feb 2013, 10:06

Jullie zijn niet goed bij jullie hooft...

de van Dijke's schrijft:

09 Feb 2013, 10:12

Fijn dat je zo te lezen weer helemaal bent opgeknapt! Geniet nog ffiesss de laatste dagen lekker van de warmte, want hier is het nog steeds "winter". Veel plezier!!!

corrie schrijft:

09 Feb 2013, 10:56

hoi spreekt marsha de waarheid (ons kent ons haha)
geniet maarx

Marianne schrijft:

09 Feb 2013, 11:10

Ja Marsha, toen ik op opslaan drukte zag ik het. Geen tijd meer om te wijzigen. Nu wel veranderd.

Ton van der Burg schrijft:

09 Feb 2013, 14:35

Is het jullie nog opgevallen wat ze op die boten verkochten, tenminste wat voor groeten, en dat je dat van een afstand al kon zien. Die boten daar zijn beduidend groter dan in Thailand. In Vietnam houden ze die markt op de Mekong.
Saigon vind ik een mooie stad, althans het gedeelte wat de Fransen hebben gebouwd. Zijn jullie ook nog op de markt geweest. Jullie genieten ook van de brommers. merk ik. Gaan jullie nog naar de onderaardse gangen die in de Vietnam oorlog zijn gegraven. Echt bezienswaardig.
Nog veel plezier !

Marianne schrijft:

10 Feb 2013, 00:22

Ton, vandaag gaan we naar de tunnels. We zagen inderdaad van een afstand wat verkocht werd. Alles op een paal op de voorkant van het schip. Geweldig.

Oudjaar meemaken dat was echt iets heel aparts.