mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op tijd vertrokken

Maandag 21 januari 2013

Ondanks het barre winter van afgelopen nacht, die voor veel sneeuw zorgde, stonden we toch om 07.30 uur op Schiphol. Edwin bracht ons weg en de wegen waren goed begaanbaar. Ook ons vliegtuig had geen vertraging. Tenminste, toen we eenmaal geinstalleerd waren, kwam er een hoogwerker, ja eerlijk waar, die met een of ander goedje de vleugels van ijs en sneeuw ontdeed. We vertrokken door dit intermezzo toch een uur later dan gepland, namelijk om 11.30 uur.

Eerst mijn boek op de e-reader uitlezen, krantje lezen, spelletje op de iPad doen, de nodige aangeboden versnaperingen verorberen (ja Singapore Airlines is weer uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij van de wereld) en dan is het na een kleine vier uur vliegen tijd voor mijn slaappil.

In de stoel voor je heb je een scherm om films, tv-programma's, etc. te kijken. Jammer dat die van mij het niet deed. Mij gaat het alleen maar om het scherm waarop je kan zien hoe we vliegen, waar we zijn en hoe lang de vlucht nog duurt. Maar helaas. Gelukkig werkte mijn slaappil al snel en ik ben zeker zes uur onder zeil geweest. Heerlijk. Toen ik weer wakker werd, waren we al bijna negen uur onderweg. Dat schoot dus lekker op. Ben ik net wakker komt een stewardess aan mij vragen of ik mrs. Dolstra ben. En natuurlijk beaam ik dat. Krijg ik van die dame een cheque van S $ 75, om te besteden in duty free geschenkengids. Huh, droom ik.... Maar nee, omdat mijn scherm het niet deed deze geste. Inderdaad Singapore Airlines is inderdaad de beste airline van de wereld.

We krijgen een ontbijtje, want inmiddels is het 05.00 uur plaatselijk tijd (7 uur later dan in Nederland). En als ik dat gedeeltelijk op heb, val ik weer in slaap. Ik word pas wakker als we bijna op de grond zijn. Het is inmiddels dinsdag 22 januari.
Dat is om 06.20 uur het geval. Het is nog donker, maar toch kan ik zien dat het regent, oh nee he.
We gaan door de douane, halen de koffers op en pinnen Singaporese dollars. Dan begeven we ons naar de balie voor transit naar ons hotel Miramar. We moeten even wachten en dan komt een chauffeur ons ophalen. Om 09.00 uur zijn we bij het hotel. Ondanks dat hier geen sneeuwvlok is gevallen, staat het verkeer hier in de spits ook muurvast.

Als we de sleutel hebben gekregen, zetten we de koffers op de kamer, kleden ons om en hup op pad. Gelukkig is het nu droog en warm, wat zeg ik, het is bloedheet. Maar dat komt misschien omdat we uit het koude Nederland komen.
De hop on - hop off bus stopt bij ons hotel voor de deur. Toppie dus. We laten ons aan het begin van Orchard road afzetten en lopen dan de beroemdste straat van Singapore uit. Ik houd van shoppen, heel veel shoppen. Maar van zoveel winkels in winkelcentra word je echt gek. We gaan geen winkel in. Het is alleen al leuk om alle mooie etalages te bekijken.

We eten een broodje en stappen dan weer in de bus. Onze volgende stop is Singapore Flyer, de London Eye van Singapore. Met onze buskaart hebben we gratis toegang tot deze attractie. In een half uur draai je in dit reuzenrad helemaal rond tot een hoogte van 650 meter. We hebben prachtig uitzicht over Singapore.

Beneden laten we een sapje voor ons maken en dan stapppen we weer de bus in. We stappen uit bij Boat Quay. Aan deze rivier zijn allerlei eettentjes gesitueerd. Het ziet er heel gezellig uit. We drinken een koel drankje aan de rivier en genieten van de mooie uitzichten. We lopen een stuk langs de rivier en over een brug gaan we weer terug naar de bushalte. Natuurlijk zetten we sir Thomas Stamford Raffles op de foto. Zijn standbeeld prijkt aan de rand van de river. Hij was de oprichter van Singapore. Als je precies wilt weten hoe dat zit moet je even googlen.

We laten ons nu naar Chinatown brengen. Da is altijd een feestje, maar dit was een feest. Een hele grote markt, maar zonder vis en stinkend vlees. Veel fruit, souveniers en kleding. We een kleurrijk geheel. We besluiten om 17.00 uur bij een Chinees tentje iets te eten. Voor nog geen S $ 10 hebben we onze buiken vol gegeten.

En toen had ik er genoeg van. Ik wil naar het hotel terug. Ik denk dat Chris blij was dat ik dit voorstel deed. We liepen weer terug naar d ebushalte en precies om 18.00 uur zette de bus ons voor ons hotel af.

Reacties

Reacties

Cor

2 reacties


cor schrijft:

22 Jan 2013, 14:15

ik dacht dat chrissie de slaapkop was, maar jij kan er dus ook wat van, niet gesnurkt hoop ik voor je medereizigers!


corrie schrijft:

22 Jan 2013, 20:35

zo lekker zeg heerlijk warm daar en weer lekker eten ennnnnnnnn drinken haha veel plezier(jou kennende komt goed)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!