mariannebrinkopreis.reismee.nl

Dagje National Park Washington Slagbaai

Vandaag bezochten we dit National Park. Eerst nog effe naar Albert Heijn voor wat boodschappen en dan vertrekken we bepakt en bezakt. 

We moeten ons registreren bij de toegangspoort van dit park. Entreebewijzen hebben we al gekocht. Samen met je identiteitsbewijs krijg je toegang. Tja en Chris heeft natuurlijk wat met een vergeten rijbewijs. En ook nu was Chris, terwijl hij de chauffeur was vandaag, zonder rijbewijs op pad gegaan. Wel mijn schuld. Ik was deze vergeten uit onze kluis te halen. Jon was vandaag dus de chauffeur. 

We volgen de lange scenic road. Deze duurt ongeveer  3 1/2 uur. We stoppen bij verschillende hoogtepunten. Eerst de wilde zee aan de oostkant van het eiland. Prachtig vinden we dat allemaal. Dan passeren we een aantal meren waar flamingo's schijnen te zitten. Bij het eerste meer zien we er geen een. Bij het volgende meer, ja zowaar een flamingo. En bij de volgende meren zien we er steeds meer. 

Op de kaart staan verschillende snorkelplekken aangegeven. We vinden het allemaal niks. De zee is hier veel te wild.

Ook komen we een aantal roofvogels tegen en natuurlijk tig leguanen. Bijna hadden we een nieuwe deurmat. De weg, tenminste je kan het niet eens een weg noemen, zit vol gaten en hobbels. Als we bij een meer foto's gaan nemen, begint het te regenen. Nou lekker dan. Het buitje is maar van korte duur. En wij vervolgen onze weg. We zien links en rechts alleen maar verdorde cactussen en we hebben nu wel genoeg park gezien. 

We komen een bord tegen dat we nog 7 kilometer verwijderd zijn van de uitgang. Pfft, nog zo lang.... Maar eindelijk rijden we het park uit.

We rijden naar ons onderkomen terug en dan gaan Carla en ik heerlijk snorkelen in de zee bij ons huis. Wow, ik zie drie soorten vissen die ik nog nooit heb gezien. Check de foto's op Picasa, zie rechtsonder. 

Jon wil koken vanavond en wij stemmen voor. Chris en hij duiken de keuken in en Carla dekt de tafel. Als alles klaar is, merk ik dat ik mijn handen niet heb laten wapperen. Oke ik was af.

We zitten 's avonds heerlijk op ons terras en af en toe werpen we een blik op de televisie om te kijken of die baardaap of Ilse en Waylon het songfestival winnen. En net als gisteravond gaan we weer een potje Yatzee spelen. Kijken of ik nou eindelijk eens Yatzee haal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!