mariannebrinkopreis.reismee.nl

Aangekomen........op Bonaire

Om 15.00 uur (plaatselijke tijd, 6 uur vroeger) landen we op het vliegveld Kralendijk. Ik heb hooguit twee uurtjes geslapen, maar ik vond het wakker zijn niet vervelend. Marsha heeft er voor gezorgd dat ik verslaafd ben geworden aan een spel op mijn iPad, 2048. Te spelen zonder wifi. Heerlijk. Ook heb ik twee kranten gelezen en op mijn ereader. De vlucht duurde bijna elf uur.

Op de landingsbaan van Kralendijk landt het vliegtuig, keert en rijdt dan hetzelfde stuk weer terug naar het luchthavengebouw. We gaan de trap af en lopen dan via de douane naar de bagageband van tien meter. Hilarisch. Al snel lopen we naar het busje dat ons naar ons onderkomen Hamlet Oasis brengt. We melden ons bij de receptie die wordt bezet door Nicole. Ze was al mijn correspondentievriendin. Na het boeken heb ik haar een aantal vragen gesteld. En antwoord gekregen. Van de week hoorde ik van mijn collega dat drie huisjes prachtig liggen bij het zwembad. En die niet waagt die niet wint. We kregen huisnummer 9. Pal voor het zwembad. Bedankt nog Dini!

We pakken de koffers uit en gaan dan aan de overkant van het complex wat boodschappen halen. Als we die weer thuis hebben gebracht, lopen we via de zee naar restaurant Rumrunners. We hebben daar heerlijk met uitzicht op de prachtige zee gegeten.

Er zwemmen daar tarpons, zo groot niet normaal meer. Ik heb ze met mijn fototoestel vereeuwigd. Ook hebben we de zon in de zee zien zakken. Als we weer terug in ons huis zijn, gaan we heerlijk buiten op het terras zitten. Maar dat idee hadden er meer. Duizenden muggen (mensen die mij kennen, weten dat ik lichtelijk kan overdrijven), dus hup snel naar binnen.
Bakkie erbij en dan dit verslag schrijven.

Van snorkelen kwam deze dag niets meer terecht, maar morgen is er weer een dag!
Foto\'s staan op Picasa, zie hier rechts onder.

Reacties

Reacties

Janika Vermeent

Hallo Marianne,

Wat een leuk verhaaltje heb je geschreven. We hebben zelf net een vakantie naar Bonaire geboekt via Sunwise Bonaire en ik ben online op zoek naar info over Bonaire. Ken jij die verhuurder toevallig? We zitten niet ver bij Hamlet Oasis vandaan, maar volgens mij is alles op het eiland lekker dicht in de buurt?
Dat van die muggen baart me wel zorgen, want het schijnt behoorlijk geregend te hebben de afgelopen maanden. Mijn vrienden zijn het ook niet! :-(

Groet, Janika

Marianne

Hallo Janika, ik ken de verhuurder niet persoonlijk. Nicole is daar al jaren weg. Ik boek altijd bij Kras. Bonaire is heerlijk. We zijn we inmiddels al meerdere keren geweest. Ik zou wel een auto huren als ik jullie was. Boodschappen doen we altijd bij Albert Heijn, echt ideaal. Washington Slagbaai mag je niet overslaan. En rondje Bonaire is ook geweldig. En een boottochtje van tien minuten naar Klein Bonaire is fantastisch. Spierwit zand, knalblauwe zee, prachtig om te snorkelen. Opstappen bij Eden Beach. Ik wens jullie veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!