mariannebrinkopreis.reismee.nl

Relaxen en shoppen

Alle foto\'s staan op: https://picasaweb.google.com/mariannebrinkopreis

Zaterdag 1 juni 2013

Ook vandaag waren we weer vroeg uit de veren. Ons eerste bezoek ging naar Epcot. We waren daar om 09.00 uur. Het park opende net haar deuren. Je wilt dan niet weten hoeveel mensen tegelijk naar binnen stromen.

De kinderen liepen meteen naar Test Track. Daar konden ze al direct 45 minuten wachten. Chris en ik liepen naar Soarin om fastpass kaartjes te halen. Toen we aankwamen lopen was de wachttijd vijf minuten. We besloten om de kaartjes te trekken en alvast een rondje te doen. Maar toen we nog geen twee minuten later naar de ingang liepen, was de wachttijd al een half uur. Daar hadden we geen zin in.

Buiten op een bankje hebben we op de kinderen zitten wachten. Je kunt dan heerlijk mensen, heel veel mensen, bekijken. Wat een zalige bezigheid. Als Marsha en Celeste aan komen lopen, hebben ze Knabbel en Babel gezien. Ze willen met hen op de foto. Erg grappig!

We dronken een bakkie met cheesecake en om 10.35 uur konden we onze fastpass gebruiken voor Soarin. Wow wat top was dat. In een soort grote schommel zit je met z\'n tienen op een rij voor een heel erg groot filmdoek. Als de schommel zichn in beweging zet, vlieg je over Californie. Wat is dit prachtig en net echt. We zien veel, voor ons bekende plekken. Als we over de dennenbossen vliegen, ruiken we de dennenbomen. En boven de sinasappelplantages ruik je echt de geur van sinasappels. Heel goed gedaan.

Als we deze twee attracties hebben afgewerkt, gaan we naar het zwembad, Blizzard Beach. Dit zwembad is aangelegd als een wintersportplaats. Zelfs kerstmuziek is te horen. Heel grappig als je weet dat het hier ruim 30 graden is. We relaxen tot 17.30 uur, douchen, kleden ons om en gaan dan naar the Mall at Millenia, dit is echt een prachtige mall. Ook hier wordt weer het een en ander aangeschaft.

We hebben deze mall uitgekozen omdat The Cheesecake Factory hier zit en we daar in Naples heerlijk hebben gegeten. Als we uitgewinkeld zijn gaan we naar het restaurant. Buiten zitten een heleboel mensen te wachten. Dat belooft niet veel goeds. En inderdaad, er is een wachttijd van tachtig minuten.

Na ampel beraad besluiten we daar niet op te wachten en naar Applebee\'s vlakbij onze villa te gaan.
Maar wel nemen we het toetje mee. Vier punten van die goddelijke cheesecake. Je tikt dan wel een godsvermogen van ruim $ 32,00 af. Maar dan heb je ook wat.

Inmiddels is het al 21.00 uur en hebben we honger. Het is op de weg en bij alle restaurants die we tegenkomen erg druk. En zo ook bij Applebee\'s. Maar er is nog plaats voor zes personen. We vragen of de cheesecake in de koelkast mag, want bij deze temperatuur blijft de cake niet in tact. Allemaal bestellen we spareribs. Als we uitgegeten zijn rijden we snel met de cheesecake naar huis en dat deze stukken geen lang leven beschoren zijn, moge duidelijk zijn.