mariannebrinkopreis.reismee.nl

Memorabele treinreis

Zondag 27 januari 2013

Het bleef gisteravond gelukkig droog, tenminste, het miezerde een beetje. Parapluutje op dus. We moesten weer wat Dongs (Vietnamese munteenheid) pinnen. Bij vier ATM\'s deed onze pas het niet. Gelukkig hebben we nog een pas en twee creditcards bij ons. Maar het lag niet aan de pas maar aan de apparaten. Bij de vijfde lukte het wel en de stoet kon weer verder. We kwamen bij een Iataliaans restaurant en na een aantal dagen Vietnamees voedsel, wat overigens zalig is, vonden we een pizza ook lekker. En da waren ze dus ook. Afsluitend tiramisu en we konden er weer tegen tot de volgende maaltijd. In hetzelfde restaurant namen we een afzakkertje. Om 22.30 uur waren we weer in het hotel.

De hele nacht heeft het gegoten. We ontbijten om 08.00 uur en pas om 11.30 zouden we vertrekken. Ook nu regent het nog steeds. Ik schrijf mijn verslag en probeer de foto\'s op de juiste plek in mijn Picasa-account te plaatsen. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik zie tot en met Singapore alle foto\'s en die daarna zijn geupload, die zie ik wel in Webalbums, maar niet in mijn Picasa-account.

We lezen de krant drinken koffie en thee en zo komen we de tijd wel door. Om 11.30. Uur rijden we weer richting Hanoi. Na een uur rijden stoppen we voor de lunch. Dan gaan we weer verder en stoppen we bij Thoha een authentiek Vietnamees dorpje. We moeten met een pontje de rivier oversteken, hilarisch. In dit dorpje worden rijstvellen gemaakt. Door het hel dorpje staan rasterwerken waar de vellen op staan te drogen. Soms plast er wel eens een hond tegen aan vertelt Mao. We kijken nze ogen uit en houden (soms) onze neuzen dicht. Wat een lucht hangt hier. Iedereen gooit z\'n rotzooi maar voor de deur en toiletten kennen ze niet......

Dan gaan we naar het station van Hanoi. We arriveren daar om 18.00 uur en om 19.00 uur vetrkt de nachttrein naar Hue. De rit is 600 kilometer en duurt uiteindelijk 13,5 uur. Toen ik binnenkwam in de trein in onze eigen coupe, had ik zo iets van, hmm moet dit? Maar we hebben zo vreselijk gelachen. We aten, snoepten en dronken ( veel, heeeeel veeeeel). Ik niet natuurlijk.

Om 00.00 uur gaan we slapen en verdomd, het lukt ons om te slapen. We slapen met z\'n vieren in een coupe. Boven elkaar. De volgende morgen zijn we om 08.30 uur op het station van Hue en worden we door een andere bus naar ons hotel gebracht. Daar gaan we eerst ontbijten en douchen en dan, hupsakee weer op pad.

Maandag 28 januari 2013

We bezoeken eerst een klein marktje waar wierook wordt gemaakt. Grappig om te zien. Dan gaan we naar de pagode van keizer Tudoc. We lopen over het grote complex. Om 12.00 uur vertrekken we voor een boottocht over de Parfum rivier. Deze boottocht was niet veel bijzonders. Het was meer een verkoopdemonstratie.

De boot zet ons weer af en de bus brengt ons naar een poepie chique restaurant voor een over- en echt overheerlijke lunch. Om 15.00 uur gaan we naar de markt. Wow, dit is een markt echt niet normaal meer. We lopen een half uur rond, maar je kan je ene been nauweljks voor je andere zetten. Zo druk is het. Als we uitgewandeld zijn gaan we naar de bus. Het duurt nog 20 minuten voor deze vertrekt. Ik heb dat allemaal niet meegekregen. Ik werd pas wakker toen de bus voor het hotel stond.

Vanavond gaan we weer met de hele groep ergens eten. Ik ben benieuwd wat dan weer op het menu staat.

Reacties

Reacties

Marsha

Marsha schrijft:

30 Jan 2013, 10:12

Klinkt zalig, die treinreis...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!