mariannebrinkopreis.reismee.nl

Varen in Halong Bay

Zaterdag 26 januari 2013

Vandaag vertrokken we uit Hanoi en begaven we ons naar Halong Bay. De rit is ongeveer 180 kilometer. Een peulenschil zou je denken. Er zijn wel snelwegen waar je 100 kilometer per uur mag rijden. Maar deze wegen lopen ook door steden en dat schiet dus niet op.

We vertrokken uit Hanoi om 08.00 uur. Direct ben ik in slaap gevallen en om 10.00 uur werd ik wakker. Zo dat schiet wel lekker op dus. Om 10.15 uur maken we een stop van drie kwartier. We komen in een soort atelier terecht waar geschilderd wordt, geborduurd, gebeeldhouwd (schrijf je dat echt zo?, de w zit niet in het kofschip). En alles is te koop. Het zie er prachtig uit allemaal. Maar we hebben verleden jaar met drie schilderijen vanuit Dubai gesjouwd, dus we vonden het welletjes.

Na de koffie en verse jus d\'orange stappen we de bus weer in. En weer val ik in slaap. Om 12.30 uur zijn we in Halong en stappen we op een echte jonk. We krijgen daar een zalige seafoodlunch aangeboden. Echt verrukkelijk. We varen vier uur lang langs de imposante krijtsteen formatiemdie vanuit zee omhoogmsteken. echt prachtig. We maken veel foto\'s. Het jammer dat het zwaar bewolkt is. Met zon krijgen we mooiere foto\'s. Maar gelukkig is het droog.

Dat is niet het geval als we om 17.15 uur in ons hotel zijn aangekomen. Als we op onze kamer zijn, komt de regen met bakken uit de hemel. Om 19.00 uur gaan we in het stadje eten. Vijf minuten lopen vanaf ons hotel. Ik hoop maar dat het dan droog is.

Femke

Femke en ruud schrijft:

26 Jan 2013, 18:02

Goed om te lezen dat je nog steeds voornamelijk slaapt in de bus... ;-) heel veel plezier nog!!!!! Groetjes