mariannebrinkopreis.reismee.nl

Warmwaterbronnen, 1.237 treden en een massage

Vandaag was het aan het begin en aan het eind van de dag relaxen. Daar tussenin volgde wat anders. Later meer hierover.

In een uurtje reden we naar de warmwaterbronnen. We waren vroeg vertrokken om de meute voor te zijn volgens Omie. Maar dat dachten er meer.Als we op de parkeerplaats van de bron komen, zijn we zeker niet de enigen.

We lopen een kilometertje en zien dan een waterval naar beneden komen met aftakkingen naar kleine poeltjes. Ziet er geweldig uit. Glashelder water en maar een graadje of 40. Wow, dat is best wel warm. Geadviseerd werd er niet langer dan 20 minuten te blijven zitten.Ik had het van de wandeling door het bos al bloedheet. Ik haalde de 20 minuten niet.

We lopen dan weer naar de busjes en vervolgen onze weg naar de Emerald Pool. Ook hier een flinke tippel door het bos. Da’s pas een pool. Helblauw water en gelukkig niet zo warm. Behoorlijk groot ook. Alleen er in komen is een drama. Een behoorlijk hoge, steile met alg begroeide gladde kant. Met een touw lieten we ons daar voorzichtig in glijden. Hier zwemmen we zeker 3 kwartier. Deze pool is niet zo warm.

Als we na veel gedoe ons uit het water hebben gehesen, lopen we weer terug naar de busjes.Daar is een restaurant waar we met de hele groep lunchen.

En dan begint het allerleukste van de dag. We rijden weer terug richting Krabi en bezoeken daar de Tiger Cave Temple. Deze tempel bereik je door 1237 treden te beklimmen. Ik had bij voorbaat al bedacht dat ik niet mee zou gaan. Chris, Jon en Carla waagden wel een poging. En met succes. Het was behoorlijk afzien. Het klimmen en dalen had anderhalf uur in beslag genomen. Petje af hoor. Ik zat heerlijk in de schaduw te genieten van iedereen die de trap afkwam.

We wilden weer het busje instappen. Maar in geen velden of wegen was deze te vinden. De bus had een lekke band en waar de band verwisseld moest worden weet ik niet. Wel dat we bijna een half uur moesten wachten.

Toen we eindelijk in konden stappen waren we binnen een half uur in het hotel. Snel een duik om af te koelen. De drie klimmers hadden best wel last van de kuitjes. Ik stelde een massage voor. Op elke hoek van de straat, en daar tussenin, vind je massagesalons. Zo ook naast ons hotel. De drie gingen voor de benen en er werd meteen wat eelt weggeschaafd. Ik lag op een bedje voor een rugmassage. Het schaven van die voeten leek wel een zagerij van onze plaatselijke bouwmarkt. Na deze heerlijke massage snel douchen en eten. Inmiddels is het al 20.30 uur.

Na het eet debacle van gisteren gingen we op safe en doken weer het restaurant in waar we de eerste avond hebben gegeten. Verrukkelijk.Na deze maaltijd weer naar het hotel, koffers inpakken. Morgen is het weer verhuisdag.

Corrie

Heerlijke vakantie weer lekker genieten ??

Sylvia

Is het avondeten er niet bij dat jullie steeds naar een restaurant gaan?

De v Dijke s

Wat een heerlijke verhalen en avonturen om te lezen.
Hier is t net herfst...dus geniet van jullie heerlijke vakantie met dat zalige weer. Nog heel veel plezier!