mariannebrinkopreis.reismee.nl

My name is Bond ....... James Bond

Koffers inpakken, ontbijten en gaan met die banaan. We maken een bustocht van bijna twee uur richting Krabi. We stoppen bij Phang Nga Bay. We gaan daar op zee een boottocht maken door de mangrove bossen en de machtige kalksteenrotsen. Het weer is hier nog steeds prachtig. Wat zeg ik: het is bloedheet.

Ik schrijf dit om 22.15 uur plaatselijke tijd. We hebben net gegeten en het is niet uit te houden zo warm.

Als we in de haven aankomen, moeten we een zwemvest halen. Verplicht in Thailand bij elke boottocht. Lekker warm ook. We stappen met de hele ploeg op een grote longtailboot. Omie heeft in de bus watjes uitgedeeld voor in je oren. De motor zou te veel lawaai maken. Niemand van onze reisgenoten heeft deze gebruikt. ZWe varen naar het James Bond Island. Hier is de 007 film, The man with the golden gun, opgenomen.

We zijn hier al meerdere keren geweest en ik vind het een poppenkast. We zijn al die eerdere keren niet de grote longtailboot uitgeweest. Prima hoor. Vandaag was dit wel het geval. We mochten een voet op het piepkleine eilandje zetten voor 300 bath (is bijna € 8.50). Als je ziet hoeveel toeristen hier steeds aankomen en binnen een half uur weer vertrekken, komt er heel veel geld binnen. Ik weet niet wat er met dit geld allemaal gebeurd. Er is zelfs een marktje op dit eilandje. Kitsch, kitsch en nog eens kitsch. Gelukkig is ons half uur zo voorbij en stappen we weer op de boot naar Moslim eiland voor de lunch. Voorheen mocht je over dit hele eiland (geheel op palen in zee) lopen. We bezochten daar ooit een schooltje. Nu is het afgesloten voor de toeristen.

Na de lunch varen we naar de haven en stappen we weer de bus in. Nog wel even een ritje voor we in Krabi zijn. Hier blijven we 3 nachten. Als we in het hotel aankomen snellen we naar de kamer, knallen de koffers in de kamer en hoppa, zwemkleding aan. Snel een verkoelende duik in het verrukkelijke zwembad. We koelen heerlijk af, drinken wat en kleden ons om voor het diner.

We gaan met z’n vieren. We lopen de winkelstraat in en komen terecht bij een prachtig restaurant. We eten hier ook weer verrukkelijk en dan moeten we nog teruglopen naar het hotel. Het is wel zo warm dat het eigenlijk niet fijn meer is. Snel de kamer met airco in en tassen pakken voor morgen. Eindelijk snorkelen bij Phi Phi.

Sylvia

Heerlijk die warmer pfpfpfpfpfp ik Ben blij met de kou hier???

Alexandra

Mar, ben benieuwd naar Phi Phi. Maak je foto’s ?
Ik was daar 23 jaar geleden.
Heerlijk snorkelen daar. Geniet van al het moois.
??