mariannebrinkopreis.reismee.nl

Met z’n drieën in een kano

Vandaag stond een kanotocht op het programma. Maar eerst slapen we uit. Om 07.45 uur zijn we wakker. We ontbijten en als de hele ploeg om 10.00 uurcompleet is, dalen we af naar de rivier naast ons resort. Ik noem het wel rivier, maar het was meer een stromend beekje.

Iedere kano heeft een mannetje die voor je kanoot (huh wat een gek woord is dit, en toch ben ik er van overtuigd dat je het zo schrijft). Chris en ik samen in een bootje. Al snel zijn we onderweg. In het begin gaat het niet al te snel, maar al gauw zie ik een soort watervalletje voor mij opdoemen. En ja hoor, hupsakee, in een stroomversnelling. Echt geweldig. Af en toe stapt de bestuurder even uit omdat we vast zitten tussen stenen.

We zien een prachtige zwarte gele slang in de bomen liggen. Mooie vissen. Mega grote kikkers. Ieuw! En veel apen.

Sommige uit onze groep hadden bananen meegenomen. Geweldig. Ik weet niet waar die beesten ineens vandaan zijn gekomen. Een sprong pardoes in een van de kano’s. Die mensen schrokken zich helemaal wezenloos.

Als we uitgekeken zijn varen we verder. Het is hier prachtig. Mooie hoge rotsen en prachtige knalgroene bebossing.

En dan is het opeens afgelopen. Na een goed uur genieten moeten we uitstappen en staan er een aantal auto’s klaar die ons weer terugbrengen naar het resort. Het was in een woord geweldig.

Met de hele ploeg drinken we nog wat en dan gaan we lunchen. Er staat vanmiddag niks op het programma. Dus we relaxen lekker. Ik lees, zet de foto’s online en lees het nieuws.

Dan gaan we nog wat drinken en ons al weer klaarmaken voor het diner. De dagen vliegen om hier.

We eten weer aan de overkant van ons resort. En dan gaan we nog een stukkie lopen. Op zoek naar ijs. En ja hoor, gevonden. Het eerste ijsje van deze reis is een feit. En we zijn al bijna een week op pad.

Dan drinken we nog wat in de lobby van het resort. Niet al te laat naar bed deze avond. Morgen verkassen we weer. Naar Krabi voor 3 nachten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!