mariannebrinkopreis.reismee.nl

Khao Sok National Park

We arriveerden niet om 07.00 uur, maar om 08.15 uur op het station.  Hup, iedereen was natuurlijk al uit bed geklommen en had z’n hele handeltje weer bij elkaar gezocht. Koffers uit de trein en naar de gereedstaande bus brengen.

In een restaurantje ontbijten we en om 09.15 uurzijn we en route naar ons onderkomen van vanavond en de volgende twee nachten. Onderweg stoppen we om wat te drinken en dan gaan we verder. De natuur is hier overweldigend.

Machtige kalksteen rotsen en mooie groene vegetatie. Om 11.45 uurzijn we in ons bungalowpark. We krijgen allemaal een prachtig huisje toegewezen. De koffers worden gebracht en eindelijk kunnen we douchen en schone kleren aantrekken.

Dan gaan we lunchen en ons klaar maken voor een ontmoeting met olifanten. Deze gaan we voeren en wassen in de rivier.

We worden met kleine busjes naar het park gebracht. Onderweg stoppen we om foto’s te maken van het schitterende uitzicht. Het is hier zo ontzettend warm. Ik vermoed toch wel een graadje of 35.

Dan komen we bij de olifanten. We lopen met de mahouts (verzorgers van een olifant) naar de rivier. Daar staan een aantal van deze prachtige beesten. Al snel gaan we met zwemkleding aan het water in om de kolossale beesten te wassen. Het is leuk om te doen. Het rijden op olifanten is niet meer van deze tijd. Het is een lijdensweg voor die beesten om mensen in een mand op hun rug te vervoeren.

Toch moet het wassen van die beesten toch ook niet echt fijn zijn. Het wassen zelf wel, maar omdat de toeristen te dichtbijkomen en dat dan weer gevaarlijk is voor de toeristen moeten de olifanten zitten in het water. Er wordt dan ook flink geschreeuwd naar deze beesten. Er wordt best wel hardhandig met ze omgegaan. Opeens heb ik genoeg van dat schrobben.

Ik ga het water uit. En dan mogen we ze bananen voeren.

Als iedereen uit het water is gekomen, staan de beesten netjes in een rij te wachten tot ze gevoerd worden. Binnen een mum van tijd hebben ze een mandje bananen weggewerkt. Ze slikken ze zo door zonder te kauwen.

We gaan weer terug naar onze bungalows en weer gaan we douchen. Het water in de rivier was niet al te fris.

‘s Avonds hebben we een BBQ. Heel gezellig. En Omie heeft ons beloofd te zingen. Nou ik kan je verzekeren dat hij niet ver komt bij welke talentenjacht ooit. Wel is het heel gezellig. Zijn iPad fungeert als draaitafel en al snel hebben verschillende dames uit onze groep het van hem overgenomen. Er wordt gedanst, volop. Heerlijk. Maar dansen bij over de dertig graden is niet heel fijn. Om 22.30 uur is het uit met de pret. We gaan slapen. Morgen om 07.00 uur gaat de wekker weer.

Rita

Mooie verhalen..geniet van jullie mooie reis...!

Sylvia

Die olifanten vind ik altijd zo zielig die verplichte nummers opvoeren
Maar die BBQ had ik wel bij willen zijn samen met Omi zinger
Je weet hoe goed ik dat kan???????????

Marianne Brink

Ja Sylvia met een theedoek over je schouders....