mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op weg naar Miami Beach

We zijn al weer vroeg op pad. Miami Beach is ons einddoel van vandaag. De weergoden zijn ons vandaag niet erg gunstig gezind. We staan op met regen en als we wegrijden regent het nog steeds.

We maken verschillende stops als het niet meer regent. Op een moment rijden we over een lange brug en zien we dolfijnen zwemmen. Balen, hier mogen we niet stoppen. Een kwartiertje later, als het weer droog is, zet Chris de auto aan de kant om de benen te strekken. We staan bij het water. En plotseling zien we weer dolfijnen langs zwemmen. Niet een, niet twee, niet drie. Nee het zijn er tientallen. Er drijft een soort wier langs de waterkant en het lijkt wel of deze zoogdieren het heerlijk vinden om daarlangs te zwemmen. We genieten volop.

Dan rijden we weer verder en lunchen we. We zijn niet al te ver meer van Miami. Maar het is megadruk. Niet alleen vanwege het weer, maar ook omdat er veel aan de weg wordt gewerkt.

We besluiten meteen naar ons hotel aan de beach te gaan. Het is jammer genoeg geen strandweer. We drinken wat en dan gaan we een stuk lopen. Maar ook nu begint het weer te regenen.

We gaan weer naar het hotel en kijken of hierin de buurt lopend een restaurant te vinden is. Chris heeft geen zin meer om auto te rijden na deze lange reisdag. We vinden schuin aan de overkant van ons hotel een Argentijns steakhouse. Dus hupsakee. We eten daar onze buiken vol.

Het is gelukkig nu droog dus na de overvloedige maaltijd is een wandeling langs de boulevard heerlijk. We lopen een heel eind langs die prachtige zee. Na een tijd hebben we er genoeg van en gaan we weer terug naar ons hotel. We spelen nog een paar spelletjes Keezen en dan is het bedtijd.

Morgen doen we nog een rondje Miami, de hoogtepunten, en ‘s avonds is aan ons derde avontuur in Florida een eind gekomen. We vliegen dan weer terug naar huis. Ook weer heel fijn.

Cindy

Wat ontzettend gaaf zeg die dolfijnen, jammer van de regen van vandaag!
Welterusten nog even en geniet nog even van jullie dag vandaag en een hele goede terugreis!!