mariannebrinkopreis.reismee.nl

Fietsen op Key West

Met de auto gaan we naar Duvalstreet om te parkeren. Het was pas 09.30 uur en het parkeerterrein was nog bijna leeg. We lopen twee blokken verder naar het fietsverhuurbedrijf. We nemen vier fietsen met handremmen. De mannenfietsen hebben een ander zadel dan de damesfietsen. Verder zijn ze allemaal hetzelfde.

Ons eerste doel is de most Southern Point of the Usa. Als ik twee minuten fiets staat het zweet me al op m’n rug. Ik denk omdat het komt doordat dit geen e-bike is. Thuis ben ik natuurlijk verwend. Maar als ik remmen moet, merk ik dat de voorremmen het niet doen. Erger nog. De remblokjes zitten tegen mijn voorwiel op. Vind je het gek dat ik me rot moet fietsen. 

Een kwartier later zijn we bij het zuidelijkste punt. Een foto van jezelf maken met het beeld op de achtergrond kan. Maar dan moet je wel geduld hebben. Ik denk dat er ongeveer 50 mensen (en ik overdrijf nu niet) staan te wachten. Ja we zijn me daar een haartje betoeterd om in de rij te gaan staan. We wachten tot het beeld vrij van mensen is en dan nemen we snel een foto.

Dan stappen we weer op onze fietsen. Maar het gaat echt niet met mijn fiets. Het was natuurlijk heel erg warm, maar als je fietst terwijl je fiets remt is dat niet fijn. Ik ruil met de mannenfiets van Jon en dan gaat het fietsen heerlijk. Na anderhalf uur hebben we bijna heel Key West door gefietst en besluiten we bij Starbucks koffie te drinken. Daar is airco, heerlijk.

We gaan naar het hotel terug en halen bij Publix brood met beleg. In het appartement lunchen we en dan gaan we naar het zwembad. Heerlijk. Om 14.00 uur komt er een dj plaatjes draaien. Heel gezellig. Ook is er een kraampje waar je gratis en voor nop sangria kunt halen. Ik drink natuurlijk geen alcohol en mijn reisgenoten geven ook de voorkeur aan fris en bier.

Het is niet normaal hoe sommige Amerikanen zich gedragen. Een man en vrouw zijn zeker wel tien keer langs het kraampje geweest om hun glas te vullen. Na twee uren geeft de dj aan dat het uit is met de pret. De man en vrouw vullen nog snel vier bekertjes. Ik zit op de rand van het zwembad en de mevrouw biedt mij een bekertje aan. Ik zeg tegen haar dat ze het zelf maar op moet drinken. She said that she already had enough. Ik zei tegen haar dat ik dat had gezien. Asociaal mens.

We relaxen tot 17.30 uur en dan gaan we ons omkleden. Vanavond eten we bij de Pizzahut. Heerlijk die pizza’s daar. Maar zelfs de medium size krijgen we niet op. We rijden dan naar McDonalds voor ijs. Maar heel raar, bij de meeste filialen verkopen ze geen ijs. Onderweg zag ik een zaak van Baskin Robbins en ik weet dat wij daar in 1979 (ja dat is al heel lang geleden) in Texas al ijs kochten. 

En ook nu was er genoeg keus. Als we ons ijs op hebben stappen we de auto weer in. Het onweert. Wat een klappen zeg. En als we net in het hotel zijn begint het onbedaarlijk te hozen. We zitten aan zee en we zien prachtige weerlichten.

We spelen nog een paar spelletjes Keezen. Wijn, whisky en water erbij. Heel gezellig. Morgen rijden we weer de Overseas Highway en slapen we in Miami.

Reacties

Reacties

Corrie

Oo ja dat is fietsen met je remmen er op dat is niet leuk?
Maar de hoofdzaak had je en dat is ijs ? leuk hoor weer veel meegemaakt
Leuke herinneringen voor later genieten maar xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!