mariannebrinkopreis.reismee.nl

Eilandentour

De wekker stond op 06.45 uur. We gaan naar het strand om dolfijnen te spotten. Helaas zien we er geen. Deze dag besteden we verder aan het bezoeken van de eilanden Sanibel en Captiva.Via verschillende bruggen bereiken we Sanibel Island. We bezoeken daar de vuurtoren. Er is een kleine pier waar een aantal mannen op staan te vissen. We kijken ernaar en plots zie ik een schildpad boven water komen. Heel even maar. Prachtig. Verschillende nesten met Ospreys (visarenden) zien we. We maken een wandeling langs het strand en door het kleine bos.

Dan stappen we de auto weer in en gaan de J.N. Ding Darling Wildlife Refuge rijden. Een prachtige autorit door dit mooie park. We stappen verschillende keren uit. We zien meren, mangrove bossen en soms de zee. Uit het water komen meerdere keren achter elkaar vissen omhoog springen. Echt heel steil, bijzonder. Ook heel mooi zijn de roze pelikanen die we in een boom zien zitten. Bij een brug wijst een meisje ons op een very scarry spider. Ook zien we een rog voorbij zwemmen. En je wilt het niet geloven, op een moment zien we een vin boven water komen. Het is te ondiep voor een dolfijn. Het blijkt een haaitje te zijn. Die verwachten we niet in dit water.

Na een goed uur verlaten de wildroute en gaan we lunchen. Dan besluiten we Captiva Island op te rijden. Ik vertel nog aan mijn reisgenoten dat het eiland op een moment stopt. Er is geen doorgaande weg. Wij rijden nog geen 5 minuten of we kunnen niet verder. Het blijkt dat we al op Captiva Island rijden. Niet heel bijzonder vinden wij.

We rijden weer terug en op een prachtig schelpenstrand gaan we een uurtje relaxen. Wij oudjes vallen allevier in slaap. Heerlijk. Ik moet er dan wel bij zeggen dat de zon op dat moment niet scheen. Anders is het geen volhouden zonder parasolletje.

We zijn er klaar mee voor vandaag. We gaan naar het hotel terug en doen wat boodschappen. In het hotel kleden we ons snel om en gaan lekker zwemmen in the pool. Na het eten maken we een strandwandeling in de hoop dat we dan dolfijnen zien. Maar helaas. Wel was er een prachtige zonsondergang. Op de kamer drinken we nog wat, spelen een spelletje Keesen en dan moeten we spullen bij elkaar rapen voor ons vertrek morgen. We gaan naar Naples.

Sylvis

Keesen in de U.S.A. dat Is echt Hollands?