mariannebrinkopreis.reismee.nl

Naar Fort Myers Beach

Vandaag verkassen we verder zuidwaarts. We hebben een rit van tweeenhalf uur voor de boeg. We halen eerst bij Publix brood voor de lunch. En dan rijden we via de Sunshine Skybridge naar Ellenton. Daar is een outletmall. Als we de brug over zijn, stoppen we voor een foto. We staan hier nu voor de derde keer en toch geniet ik nog steeds van het mooie uitzicht.

We rijden verder en dan, shoppingtime. In Ellenton is een outletmall. A very big one. Het is ontzettend warm vandaag. En the mall is niet overdekt. We duiken eerst Starbucks met airco in om af te koelen. Er zijn heel veel winkels. We duiken alleen de voor ons bekendste in. Nike, Levi’s, Adidas en nog een paar. We eindigen bij Gap en het enige dat we op de kop hebben geslagen zijn slippers. De jongens hebben er genoeg van en we vervolgen onze weg.

We stoppen nog eenmaal bij ome Mc om een ijsje te scoren. Maar heel raar, ze verkopen bij deze McDonalds geen ijs. Wel smoothies en die zijn ook heel lekker. We rijden nu naar het hotel en checken in.

De zon is weg maar het is nog steeds heel warm. We gaan direct naar het zwembad. Maar voor we een duik nemen, lopen Carla en ik over het brede prachtige spierwitte zand om te kijken of we dolfijnen zien. Maar we hebben pech. We zien er geen. Morgenochtendgaan we in de herkansing. We lopen terug en nemen dan een duik in het zwembad.

Naast het zwembad is een bar met veel luidruchtige Amerikanen. En er staat een zanger gitaar te spelen. Erg goed, maar erg hard, keihard dus, want wij liggen met ons hoofd bijna in de boxen. We besluiten naar de kamer te gaan en via Tripadvisor een restaurant te zoeken. We boffen, want aan de overkant van ons hotel zit een van de betere.

We hebben daar overheerlijk gegeten. Na het eten lopen we weer naar de kustlijn, maar behalve wat pelikanen (my o my, wat zijn er veel pelikanen in Florida tegenwoordig) zien we er geen.

We gaan weer terug naar de kamer, drinken een bakkie op ons terras en spelen weer een spelletje Keessen. Dit keer wint Jon, bofkont. We gaan slapen, want morgen vroeg gaat de wekker. Kijken of we net als de vorige twee keren dolfijnen kunnen spotten.