mariannebrinkopreis.reismee.nl

On the beach

We begonnen de dag met een bezoek aan Sand Key Park, een klein parkje aan die prachtige zee. We hebben gedoe met de parkeermeter. Op dit tijdstip werd onze creditcard niet geaccepteerd. Heel gek want iedereen betaalde met een creditcard. Een behulpzame Amerikaan betaalde met zijn creditcard onze parkeerkaart en wij gaven de man cash.

We liggen een tijdje op dit rustige strand en besluiten dan verder te rijden richting St. Petersburg. Daar stoppen we bij Madeira Beach. Dit strand is ook prachtig. We nemen hier een paar duiken in het azuurblauwe heldere water. Dit is echt heerlijk.

We hebben honger, dus stappen we de auto weer in en bezoeken John’s Pass Village and Boardwalk. Winkeltjes langs het water over een boardwalk. Heel leuk en erg toeristisch. We lunchen daar ook en hebben prachtig uitzicht op het water. We lopen daarna nog over de boardwalk en zien verschillende dolfijnen zwemmen. Echt geweldig.

Laat in de middag gaan we naar ons hotel en nemen onmiddellijk een duik in het zwembad. Even het zand wegspoelen. Omdat de lunch overvloedig was, besluiten we stokbroden en kaasjes te eten op ons balkon. Publix is vlakbij dus we zijn zo weer terug. We smullen van de lekkernijen en maken ons dan klaar voor een wandeling.

Chris en ik staan op onze reisgenoten te wachten. En het duurde en duurde. Plots gaat hun deur open en het scheelde niet veel of er kwam een golf water naar buiten. Het toilet was overgestroomd. Ik weet niet hoeveel water de kamer in dreef. Ik weet niet waarom we bij het inchecken te horen kregen dat er 24/7 iemand bij de receptie was en als er iets was dat we nummer 0 moesten draaien.

Ik vertelde dat vlug aan Jon die nog net droge voeten had omdat hij aan de andere kant van de kamer stond. Vlug gebeld en er zou iemand komen. En wij maar wachten. Eindelijk kwam de plummer aangelopen met een ontstopper en een schoonmaker met een mop. Na een tijdje was het euvel verholpen. Toch moesten onze medereizigers verhuizen. Gelukkig leef je met een rondreis uit de koffer. Dus snel de bagage opgepakt en verhuizen maar.

Na de wandeling drinken we nog wat en dan is er weer een dag voorbij.