mariannebrinkopreis.reismee.nl

1000 steps & 1000 tourists

Vandaag deden we een rondje in het Noorden. Samen met alle busjes en golfkarretjes met de reizigers van het cruiseschip Aida. Dit schip kwamen we ook al tegen in Noorwegen.
Ons eerste doel was 1000 steps. Een mega hoge trap bij de zee. Niet echt met 1000 treden, maar voor de duikers met volle bepakking voelt dat wel zo.

Op zowat elke trede stond een toerist, echt walgelijk. Wij kwamen om te snorkelen en daar waagt geen een toerist zich aan. Gelukkig! Het is hier prachtig. Het koraal is nog in goede doen. Er zijn maar weinig vissen, maar wel schildpadden. Wow, zwemmen met een schildpad. Al meteen zien we er een. Echt helemaal top. En hoppa, verderop is er nog een. Weliswaar verscholen onder een bossie, maar wij zijn geduldig. Eens moet dit padje naar boven om naar adem te happen. En ja hoor, daar ging deze. Wij erachter aan natuurlijk. Echt geweldig. We snorkelen nog even en als alle toeristen opgehoepeld zijn, betreden wij de trap en rijden we verder.

Het Gotomeer is ons volgende doel. Vanaf een uitkijkpunt heb je prachtig overzicht over het meer met ik weet niet hoeveel knalroze flamingo’s. Mooi! Dan rijden we weer verder en genieten van de verschillende uitkijkpunten.

Dan gaan we naar ons onderkomen terug. Koffers pakken en nog even genieten van het zwembad. Ik schrijf dit verhaal hoog in de lucht en als het goed is, landen we woensdagochtend om 08.30 uur op Schiphol. Het gewone leventje kan dan weer beginnen.

Dan gaan we aftellen want al heel snel gaan we een rondje Florida doen.

Sylvia

Jij vindt al die toeristen niet leuk maar wat ben jezelf dan?
Heel mooi dat snorkelen met schildpadden?