mariannebrinkopreis.reismee.nl

De berg op in Bergen en teveel taart

Deze dag hebben we tot 13.30 uur doorgebracht in Bergen. De bus zette ons af bij de vismarkt. Direct liepen we naar de cablecar. Omdat het vroeg was, zou het ook nog stil zijn. En dat was zo. Maar niet omdat het vroeg was, maar omdat het uitkijkpunt in de wolken lag. Tot waagden we het. Boven werden we door het lopen in de wolken nat en onze camera's natuurlijk ook. Met ons natte camera avontuur in IJsland besloten we eerst maar koffie te drinken. Oh en hier hebben ze cheesecake. Verleiding niet kunnen weerstaan.

Als we de cheesecake weg hebben gewerkt op zijn de wolken ook weg. Wow wat een uitzicht zeg. Heel mooi. Na een klein uurtje gaan we weer naar beneden om de stad in te gaan. We lopen langs de haven langs een prachtig kerkje en duiken enige winkeltjes in. We eten een broodje in de stad en dan is het al weer tijd om naar de bus te gaan. We vertrekken om 13.30 uur.

Ons volgende doel is de Steinsdalsfossen. Een hoge waterval waar je achterlangs kunt lopen. Voor we er zijn doe ik een tukkie van drie kwartier in de bus. Heerlijk. Ik word ook al weer een daggie ouder!

Bij de waterval klimmen we naar boven en gaan dan achter de waterval staan. Wat een gedonder en geraas. Heel mooi.

En dan gaan we naar Heidi in Steinsø. Who the fuck is Heidi hoor ik jullie denken. Heidi bakt volgens Tonny de lekkerste appeltaart van Noorwegen. En dat is zo. Heerlijk met slagroom. De taart staat al klaar als we aankomen, dus we kunnen meteen aanvallen. Morgen gaan we weer op rantsoen.

We hoeven nog maar een klein stukkie naar Kinsarvik naar ons hotel. We rijden door een tunnel van 7,7 kilometer met daarin twee rotondes. Het moet niet gekker worden.

Om 18.00 uur zijn we in ons hotel. En nu regent het. De regen valt ons overigens erg mee deze reis. In Bergen regent het bijna het hele jaar. Maar wij hebben het hier heerlijk weer gehad.

's Avonds eten we weer met de hele groep en ondanks dat ik vandaag al twee stukken taart op, nam ik het geserveerde appelgebakje toch ook maar. Staat zo onbeleefd om te weigeren.

En jullie hoeven niet te zeggen dat drie taartjes echt overdreven is, dat weet ik zelf ook wel!

Cindy

Heerlijk hoor al dat gebak?
Lekker van genieten.
Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
Liefs Cindy

Corrie

Oo lekker hoor en jullie hebben lekker genoten ? ?