mariannebrinkopreis.reismee.nl

Zon, sneeuw en regen

Vanmorgen waren we weer vroeg op pad. Via Lom rijden we naar het Sognefjord. We stoppen een aantal keer. Onderweg zien we twee elanden liggen in het gras. Het miezert een beetje. Als we boven op een berg staan, stappen we uit. Er ligt sneeuw en het is droog. Als kleine kinderen gooien we met sneeuwballen. Hilarisch!

We rijden een prachtige route langs het Sognefjord. Dit fjord is bijna 200 kilometer lang en 1300 meter diep. En de zon schijnt. Hier zijn veel boomgaarden met appels.

Tegen 13.00 uur zijn we in Sogndal voor de lunch. Bij een pizzeria eten we buiten op het terras in de warme zon een pizza en als we bij het winkelcentrum komen zien we een mega-ijswinkel. Tja.... Hier zit ook de geweldige winkel Sostrene Grene. Deze winkel zit ook op de Nieuwendijk in Amsterdam.

Dan moeten we weer verder. We nemen de ferry naar Vangness. In een klein half uur staan we aan de overkant. Aan boord is het weer frisjes. We maken nog verschillende stops bij geweldige uitkijkpunten.

En bijna hadden we bij de laatste stop een koe in de bus. Koeien en schapen lopen door heel Noorwegen los. Als we de bus weer instappen troont Chris een koe mee. En het beest vindt het prima. Maar ja, die hoge opstap hè!

Het is nog maar een klein stukje rijden naar ons hotel in Vossestrand. Tonny vertelt ons dat ze gehoord heeft dat er kamers met stapelbedden zijn en hele smalle eenpersoonsbedden. Maar dit pikken we niet, aldus Tonny. Als we niet tevreden zijn moeten we klagen zegt Tonny. We verwachten in een typisch hotel aan te komen. Maar als we binnen zijn...

Wij hebben een compleet appartement met een volledig ingerichte keuken en vier bedden. Ons hoor je niet klagen. Tonny komt persoonlijk elke kamer inspecteren. Wij zijn dik tevreden.

Om 19.00 uur eten we met de hele groep. En een avondwandeling zoals we alle avonden hebben gedaan, zit er vanavond niet in. Het regent, balen dus.

Sylvia

Dat appartement heeft een balkon en kijkt uit op den meer, toch.?
Daar kun je fotos maken en zie je echt alles in spiegelbeeld in het water
En waar blijft de foto van het ijsje??? ??

Jeannette

Leuk weer elke dag een verhaal, klinkt goed Noorwegen?

Wilma en Jaap Zandsteeg

Hallo Marianne
Jullie genieten weer lekker in Noorwegen.
Weer heel wat anders dan Zuid-Afrika.
Genieten jullie maar lekker.
Een hele fijne tijd daar in het noorden.
Klinkt allemaal heel gezellig met uitzondering van die regen.