mariannebrinkopreis.reismee.nl

Wandelen in Alesund

Na het ontbijt gaan we met bijna de hele groep naar het uitkijkpunt boven op de berg achter ons hotel. We lopen eerst door het kleine parkje en zien direct de eerste trede van de 420. In het begin gaat 't makkelijk. Maar ik moet tussendoor steeds meer foto's maken. Vind je het gek met zulke mooie uitzichten!

Uiteindelijk valt het mee en zijn we in twintig minuten boven. We zien heel Alesund en de omliggende eilanden. Prachtig. De zon komt nu door. Voor we vertrokken, regende het. Nu is het prachtig weer.

Als we uitgekeken zijn gaan we weer naar beneden de stad verkennen. We lopen van links naar rechts. Drinken koffie en chocolademelk met slagroom en met marshmellows. Dat vroeg de mevrouw van de winkel, of ze dat er op mocht doen. Prima idee!
We lopen weer verder en genieten van het uitzicht op de Koningsdam. Het mega cruiseschip van de Holland Amerika Lijn.

Als we een winkelstraat inlopen ziet Chris een lamp voor boven zijn nieuwe apparatuur thuis. Afgeprijsd! Het is vooralsnog de laatste. Morgen komt een nieuwe lading. Dat gaan we niet redden. Ze wil het lampje voor hem van de muur halen, we kunnen deze dan later ophalen.
We lunchen en halen dan het lampje op.

Wat een leuke stad is dit. Er liggen een aantal cruiseschepen en de meeste toeristen gaan van de boot af. Het is dan ook erg druk in de stad. Later duiken we nog even een terras op voor een drankje en dan zijn we er klaar mee. We gaan terug naar het hotel om even te relaxen. Inmiddels is het al 16.30 uur.

We luieren en lezen wat en om 19.00 uur gaan we eten. Dat wordt een snelle hap. Chris heeft de afstandsbediening van de televisie in de lobby van ons hotel gejat. Na het diner begeven we ons naar de lobby, zetten stoelen klaar en dan zet Chris de televisie aan.

We hebben van de week al gezien dat de wedstrijd Ajax-Rosenborg uitgezonden wordt. We zaten zowat in het stadion met ons hotel. Bekertjes worden aangedragen om alle nootjes en andere versnaperingen in te doen. Het is berengezellig zo met z'n alle.

Maar helaas eindigde de avond niet zo gezellig als deze was begonnen.

Sylvia vader

Laat je vakantie niet vergallen door 1 doelpunt Chris???