mariannebrinkopreis.reismee.nl

Op de Amerikaanse toer

Gisteren hebben we niet veel gedaan. Lekker gerelaxt bij het zwembad. Af en toe een duik in die heerlijke zee. Helaas is snorkelen hier geen optie. Het water is niet echt helder. Maar wel lekker warm. Inmiddels heb ik al vier boeken uit. Heerlijk om alle tijd te hebben om te lezen.

Woensdag 8 februari 2017

Ook op Penang rijdt een hop on hop off bus. En daar maakten wij deze dag gebruik van. Alhoewel!!! Naast ons hotel is de opstapplaats. Na drie haltes stappen we over op een ander lijn. Deze brengt ons naar Penang Hill. Met een trammetje ga je dan 741 meter bijna loodrecht omhoog. In een kleine tien minuten is het zover. Boven heb je prachtig uitzicht over Penang en Maleisië. We zien de nieuwe brug liggen en ook de oude brug. Die ligt iets verder weg. Geweldig hier.

We gaan weer met het trammetje naar beneden en de bus staat al klaar. We besluiten te lunchen in het winkelcentrum Penang Times Square. Dat is maar drie haltes van ons vertrekpunt. Daar ben je dus zo. Niet dus....

Er is een een Indiaas feest aan de gang. Op iedere hoek van de straat wordt gratis eten en drinken uitgedeeld. De mensen zien er prachtig uit. Hier kan je lezen wat voor feest het is: http://www.malaysiasite.nl/thaipusam.htm

Wij zitten boven in de dubbeldekker zonder dak. Very hot kan ik je zeggen. We besluiten maar naar binnen te gaan en alles achter glas met airco gade te slaan. Na drie kwartier zijn we nog niet bij het winkelcentrum.

Ik vraag beneden in de bus aan de kaartverkoopster of het ver lopen is naar Times Square. Ze wijst het winkelcentrum aan en dat is maar drie keer vallen en dan ben je er. Ik vraag of we uit mogen stappen en dat mag. Jeetje als we dat hadden geweten waren we er al eerder uitgestapt. We steken de weg over. Een makkie want geen auto kan voor of achter uit. Bij de ingang van het winkelcentrum staan, zitten en liggen overal Indiase feestgangers. Snel duiken we het winkelcentrum in en dan .... alles gesloten.

We willen toch wel wat eten en we vinden net bij het winkelcentrum McDonalds. Oké dan. Na snel een broodje te hebben verorberd gaan we het feestgedruis weer in. De bus komt nog lang niet. We lopen de straat uit en kijken welke kant het rustig is. Daar staan taxi's. Dan nemen we die maar. Deze brengt ons in een klein half uur naar ons hotel. Snel de spullen in de kamer knallen en zwemkleding aan en plonsen maar.

's Avonds besluiten we naar Hard Rock Cafe Penang te gaan. Een kleine 1,5 kilometer lopen. Dat is te doen. We eten daar heerlijk en laten ons met de shuttle van het restaurant weer bij ons hotel af zetten. Dan moet ons beursje nog gevuld worden. We zoeken een ATM apparaat en dan komen we langs Starbucks. Tja en om de dag dan helemaal op z'n Amerikaans af te sluiten, nemen we hier een afzakkertje.

Adrianne

Leuk om te lezen , zie het helemaal voor me .veel plezier .

sylvia

Jullie hebben het wel heel druk heb je geen vakantie????????????