mariannebrinkopreis.reismee.nl

Verhuizen naar Penang

Als je wilt weten wat we zondag hebben gedaan, lees dan het verslag van zaterdag. Daar veranderde niet veel. Behalve dat die viezerik er niet was.

Maandag 6 februari 2017

Vanmorgen verkasten we naar Penang. We moesten de ferry van 12.00 uur hebben, zodat we om 12.30 uur aan de overkant in Lumut zouden staan. We gingen voor zekerheid en namen de ferry van 11.30 uur. Omdat halverwege een stop was op het eiland Pangkor en er daar ik weet niet hoeveel mensen aan boord kwamen en met hen ik weet niet hoeveel brommers, duurde de overtocht een kwartier langer en waren we om 12.15 uur in de haven van Lumut.

Onze chauffeur stond ons al op te wachten en in een kleine 4 uur reed hij ons naar Penang. Wat zijn de wegen hier mooi zeg. En links en rechts van je zie je overal palmbomen. Heel mooi groen.

Het eiland Penang is met het vaste land verbonden met een brug van 24 kilometer lang. Deze brug is pas 3 jaar oud. Een aantal jaar geleden toen we Penang bezochten, reden we nog over de oude brug. We komen eerst in Georgetown. Daar is het wel zo druk, maar we moeten door de stad om bij ons hotel Holiday Inn te komen in Batu Ferrringhi.

Wow, wat een geweldig hotel aan zee. En wat een verschil met ons kleine hotel in Pangkor.

We knallen de koffers op de kamer en eten een pizza in het restaurant. Behalve het ontbijt van vanmorgen hebben we verder niks gegeten. Daarna duiken we direct het zwembad in. We genieten nog even van de zon en lezen op het strandbed. Heerlijk is het hier.

's Avonds lopen we over de beroemde markt langs de weg langs ons hotel. Omdat we zo laat een pizza hebben gegeten, hebben we niet echt veel trek.

We relaxen nog even op de kamer en dan is de eerste dag in Penang een feit.