mariannebrinkopreis.reismee.nl

Gearriveerd op Bali

Helaas. Al snel nadat we onze plaatsen hebben ingenomen, komt er een jonge vrouw tussen ons in zitten. Ze vraagt nog beleefd of we willen wisselen, maar dat willen we niet. De mevrouw komt uit Zwitserland en gaat vanaf Ubud een wandelvakantie houden met een groep. We kletsen voluit, de mevrouw en ik. Zij werkt bij een Zwitsers uitzendbureau. Ook daar is de werkloosheid schrikbarend.
We eten, drinken en lezen wat en dan is het tijd voor "de pil". Ben benieuwd hoelang het duurt voor deze gaat werken. Ik zie het nog 23.45 uur zijn en de volgende keer dat ik op mijn horloge kijk is het al 07.45 uur (Nederlandse tijd). Is het echt waar? Dit is heerlijk. Nog maar een goed uur vliegen naar Singapore. We krijgen een ontbijtje en als we in Singapore aankomen, moeten we het vliegtuig even verlaten.
Een goed uur later boarden we al weer en dan is het nog maar twee uurtjes voor we op het Godeneiland landen.
Het is dan inmiddels 19.10 uur plaatselijke tijd als we aankomen. Het hele tafereel afhandelen van koffers en douane en dan staat een klein Indonesisch kereltje van de reisorganisatie ons op te wachten. Hij brengt ons naar een busje met chauffeur. Onze koffers worden keurig ingeladen en een goed kwartier later komen we in ons hotel aan. Het is hier druk, mega druk. En dan valt het volgens het kleine mannetje nog wel mee.
We checken in en dan worden de koffers naar onze kamer gebracht. We zitten op de eerste etage met uitzicht op zee. Helaas nu geen uitzicht want het is pikkedonker.
We kleden ons snel om en gaan het hotel, pool en het strand verkennen. Wow, prachtig allemaal.
Op het strand speelt een reggaeband. Heel gezellig, het is dan ook heel druk. Vooral veel jongelui. Wegwezen dus. Bij het zwembad drinken en eten we nog wat en dan gaan we weer naar onze kamer. Inmiddels is het al 23.30 uur. En dan het idee dat Edwin, Marsha en Alies redelijk dichtbij zitten, alhoewel Chiang Rai is toch nog wel een eindje.
Ik ben er klaar mee voor vandaag. We gaan proberen te slapen, hoewel het eigenlijk pas 18.00 uur is. Goodnight!