mariannebrinkopreis.reismee.nl

Isimangaliso

Alweer een gamedrive op het programma vandaag. We gaan naar het park Isimangaliso. Dit park is vlakbij ons hotel. We worden met de jeep bij ons hotel opgehaald en binnen tien minuten rijden we het park in.
Dit park is qua natuur ook erg mooi. Er zijn geen leeuwen en de olifanten en giraffen zitten aan de andere kant van de rivier. Direct al zien we een aantal van de vreselijk lelijke wrattenzwijnen. Het is een koddig gezicht als die beesten gaan rennen. Hup pa voorop en ma en de kinderen er achteraan. We zien veel zebra's, neushoorns en koedoes.
Ook horen we veel vogels fluiten en af en toe zien we een prachtig exemplaar. We rijden richting Cape Vidal. Het is bloedheet in de open jeep. Maar als we bij de Indische Oceaan aankomen kunnen we afkoelen. Jeetje zeg, wat is de zee hier wild. Hij beukt met huizenhoge golven tegen de rotsen. En dan ziet onze gids een walvis met jong. We turen allemaal met hem mee. En ja hoor ineens zie ik de moeder met jong even boven komen.
We stappen weer in de jeep en rijden verder. De jeep stopt bij een grote hoop neushoornstront. Het krioelt hier van de mestkevers. Gadver, wat een goor gezicht is dit.
Na vier uur rijden zijn we weer in het hotel. We lunchen in de winkelstraat en dan gaan we relaxen bij het mooie zwembad. Lekker lezen en af en toe een duik. Zalig.
Het hotel ligt aan het water waar ook nijlpaarden hun onderkomen hebben. Hier hangt een bord dat je moet uitkijken voor krokodillen, slangen en nijlpaarden. Echt? Ja we hebben in de lobby van het hotel een foto gezien waarop een nijlpaard bij het zwembad staat. Je doet nu toch niet even lekker je ogen dicht!
Als de zon ondergaat lopen we de winkelstraat door naar het piepkleine naar het oh zo leuke marktje. En dan is het alweer bijna tijd om te eten.
Om 18.15 uur is het donker. We lopen het hotel uit en Jon kijkt voor zich en dan valt hij over een muurtje van een metertje. Hupsakee hij kwam op twee handen terecht. Gelukkig niks gebroken, alleen wat schaafwonden. Tja, die nijlpaarden houden de gemoederen bezig.