mariannebrinkopreis.reismee.nl

Panoramaroute

Vandaag reden we de Panoramaroute. Deze route leidt je door een prachtig natuurgebied met diverse hoogtepunten. En dan bedoel ik ook echt hoogtepunten. We reden tot 2150 meter hoog. Dat voel je wel even in je oren.
Onze eerste stop is bij the Three Rondavals. Prachtig uitgesleten bergen in de Blyde Rivier Canyon. Vergelijk het met de Grand Canyon, maar niet zo diep en uitgestrekt. Ze worden zo genoemd omdat ze lijken op huisjes waar de Zuid-Afrikanen in wonen, rondavels. Een rond huisje met een rieten puntdak. Het is prachtig helder weer. We nemen dus te veel foto's.
Dan rijden we naar Bourkes Potholes. In de Blyde Rivier zijn eeuwenouden gaten geslepen door de stroming van de rivier, de zogenaamde potholes. We lopen een flink stuk naar beneden. Het js bliedheet, zeker 35 graden en het is ontzettend druk. Jasses, vind ik niet leuk. We lopen over de bruggen en de geweldige rotsen en zien een piepkleine waterval naar beneden storten. Het heeft al lange rijd niet geregednd. Vandaar dat er ook niet al te veel water in de rivier staat. En als je naar beneden bent gelopen, moet je ook weer omhoog. En dat is met deze temperatuur geen pretje kan ik je verzekeren.
We rijden dan naar Graskop en aan dat dorpje heb ik goede herinneringen van jaren geleden. Hier woont Harrie en die bakt de verrukkelijkste pannenkoeken. En ik juich als onze gids zegt dat we lunchen bij Harrie. We bestellen allemaal zo'n overheerlijke lekkernij. Jammie, jammie!
Na de lunch rijden we naar God's Window. Tussen de bergen heb je prachtig uitzicht over de mega vallei. Dit uitzicht zou God vanuit de hemel hebben. Ik heb wel eens slechtere uitzichten gezien. Mooi!
Dan rijden we naar ons hotel voor de komende drie nachten, vlakbij het Krugerpark. Want morgen gaat het gebeuren waarvoor we naar Zuid-Afrika zijn gereisd.
We zitten als enige gezelschap in dit lrChtige hotel met swimming pool. Dus hup koffers op de kamer droppen en direct een duik in het ijs- maar dan ook ijskoude water. Ja, we zijn weer even afgekoeld. Met een drankje en wat hapjes brengen we zo'n twee uurtjes door bij de pool.
En vanavond eten we met de ploeg in het hotel.

Nel

Gaaf. Beleef de reis zo ook weer opnieuw...

Cindy

Heel veel plezier morgen!! Xx