mariannebrinkopreis.reismee.nl

Long Tom Pass

Met een strak blauwe hemel vertrokken we deze morgen naar Long Tom Pass voor de volgende overnachting. Onze eerste stop is een mega mall in Witbank. Highveld Mall, echt op z'n Amerikaans, waar we eerst koffie drinken. Jeetje wat een mooie winkels zijn hier. Dit hadden we niet verwacht. We pinnen nog wat en na een klein uurtje vertrekken we weer.
We rijden de provincie Mpumulanga binnen en direct wordt de omgeving prachtig. Mooie bergen, prachtige dalen en we zien al wat wildlife. Struisvogels, springbokken en impala's. We lunchen in Dullstroom. Een lange winkelstraat waar het ontzettend druk is. Het is zondag dus veel mensen zijn vrij. We kiezen allemaal wat uit en dan lopen we nog even de winkelstraat in.
Met George een Zuid-Afrikaanse man ben ik goede vrienden geworden. Het klampte ons al aan toen we de bus uitstapte en wilde ons verrukkelijke macademia noten verkopen. Ik vertelde hem dat we eerst zouden lunchen en daarna wat noten bij hem kochten. Ik moest zijn naam maar onthouden. En als we na de lunch in de straat lopen zien we George weer. Hij liep voor ons en toen ik zijn naam riep draaide hij zich om en zag je nog net zijn drie overgebleven tanden in zijn mond. Een aantal uit onze groep kochten noten. George had een goede dag.
Dan gaan we weer verder naar ons onderkomen voor de komende nacht. En dan zie ik spetters op de voorruit van de bus. Het zal toch niet waar zijn. Grote druppels! Maar gelukkig, het was maar een buitje tegen het stof van nog geen tien minuten. De zon staat direct weer hoog aan de hemel.
Om 15.30 uur zijn we bij Misty Mountain Lodge. We krijgen allemaal een geweldig huis. En het uitzicht is prachtig. We lopen een stuk door het parkje en dan gaan we even wat drinken. 's Avonds eten we met de hele ploeg. Het is reuze gezellig. We lachen wat af.