mariannebrinkopreis.reismee.nl

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat....

Maandag 25 mei 2015
We staan op terwijl de regen met bakken uit de hemel valt. We ontbijten uitgebreid in het hotel. In de stromende regen pakken we de auto in. Gelukkig heeft het hotel bij de ingang een overkapping. Dan gaan we op weg naar ons volgende doel. Dwight, een plaatsje bij het Algonquin Provincial Park. We verblijven hier twee nachten om het park uitgebreid te bezoeken en vele wandelingen te maken. Vooralsnog wordt het niets want het blijft regenen.
We lunchen in Huntsville een piepklein stadje vlakbij Dwight. En nog steeds regent het.
We rijden een scenic drive. Prachtige rit door de bossen langs geweldige meren. Maar met regen ziet alles er troosteloos uit. En wat nog veel erger is, al het wildlife laat zich niet zien.
Dan gaan we naar ons hotel in Dwight. Een prachtig hotel aan een meer. Onze kamers hebben uitzicht op het meer. Fantastisch gewoon.
Als we uitstappen om in te checken krijg ik de schrik van mijn leven. Bossen, meren, regen, shit nooit meer aangedacht MUGGEN. We hebben geen goede herinneringen aan eerdere Canadese wandelingen in de bossen een paar jaar geleden. We werden toen ook opgevreten door de muggen. Gelukkig heb ik de spuitbus met insectenspray in mijn koffer gestopt. Die komt dus goed van pas. Want bij het uitladen van de auto en het naar de kamers brengen van de koffers, vliegen er ik weet niet hoeveel muggen naar binnen. Het blijft regenen.
Op een moment zien we dat het water van het meer stil ligt. Het regent niet meer. Hupsakee, naar buiten. We zijn nog geen twee tellen buiten of het begint weer. Gelukkig hebben we nog regenponcho's van de Big Bus Tours in New York. Die trekken we aan. Maar met de regen komen ook de muggen terug. Ze vliegen zelfs mijn capuchon in die ik op heb gezet. Ik wil gillen, heeeeeel errrug hard gillen. Ik ben het weer zo zat.
Dan gaan we maar weer terug naar de kamer. Gaan wat lezen en de mail checken. Hoera, de staking is van de baan. We hebben bericht van Icelandair ontvangen dat we op onze oorspronkelijke data vliegen. Jippie!
Het restaurant bij ons hotel is op maandagavond gesloten en nu is het maandag. Gelukkig is een paar minuten verderop een restaurant die wel geopend is. Instappen dus. In de stromende regen rijden we naar het restaurant. We eten verrukkelijk en dan gaan we weer terug naar het hotel. Ik heb nog nooit zoveel regen op een dag meegemaakt. Echt balen. De weersvoorspelling voor morgen is beter, veel zon en 26 graden. En als het morgen toch regent kom ik mijn bed niet uit!

Reacties

Reacties

Jeff, Cindy en Lynn

Wat onwijs balen dat t alleen maar aan t regenen is, t zit niet mee.
Gelukkig dat die stakingen niet doorgaan dat scheelt weer! Geniet er nog lekker van!! Xxx liefs ons

corrie

Oooo wat triest het lijkt Holland wel en dan muggen dat is voor jou een nare herinnering hoop dacht de laatste bui was en nu stralend weer krijgt dan kunnen jullie genieten van de omgeving x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!