mariannebrinkopreis.reismee.nl

Flink aantal kilometers

Woensdag 13 mei 2015
Vandaag was onze bestemming in ieder geval het schiereiland Snaefellsnes. Een prachtige rit langs de zee. We bezoeken eerst het mooie houten kerkje van Budir. Dan gaan we naar de pittoreske havens van Arnarstapi en Hellnar. De plaatsjes met elk vijf huisjes liggen aan zee, maar van een haven was geen sprake. We drinken onderweg koffie en chocolademelk met slagroom natuurlijk en een grote punt schuimtaart ook met slagroom. Toppie.
We komen een prachtige canyon tegen in de met sneeuw bedekte bergen. Wel flink klimmen in de sneeuw en absoluut de moeite waard.
De halve dag is inmiddels al om, want we hebben veel kilometers gereden. We besluiten naar Pingvellir natuurpark te gaan om naar de hoogste waterval van IJsland te gaan. Als we daar aankomen, over een grindpad van zeker 3 kilometer kunnen we niet verder met de auto. In de verte (heeeeeeel erg ver) zien we de waterval. 22 kilometer lopen. Dacht het dus niet.
We rijden verder door een geweldig gebied met meren waarvan het ijs nog niet gesmolten is.
Voor de rest van de Golden Circle gunnen we onszelf geen tijd meer. Deze bezoeken we zaterdag op de terugweg naar ons laatste hotel in de buurt van het vliegveld.
We gaan ons onderkomen in Selfoss opzoeken. We krijgen twee huisjes op een mooi terrein. Niet te vergelijken met het appartement waar we vannacht verbleven. Maar om te ervaren hoe het is om padvinder te zijn, heel geschikt.
In onze huisjes verslepen we de tafels en stoelen zodat we samen kunnen eten. Boodschappen hebben we onderweg al gedaan. En nu maar hopen dat ze hier of in the USA een goede tandarts hebben. Chris heeft kiespijn. Hij zal een keer niet wat hebben op reis.

corrie

Jullie hebben het weer voor mekaar leuk hoor steeds alles lezen
Veel avontuur en eet en drink plezier x

ria

Wens jullie heel veel plezier en sterkte met de kies van chris