mariannebrinkopreis.reismee.nl

Heerlijke dagen op tropisch eiland

Maandag 12 januari 2015
Gisteren hebben we heerlijk geluierd aan het strand. Ondanks dat het bewolkt was, af en toe zon, was het heerlijk. Lekker luieren, lezen, zwemmen en snorkelen. Onder water is niet echt veel te zien. We eten heerlijk thuis op ons mega grote terras. De dag vliegt voorbij.
Dinsdag 13 januari 2015
Vanmorgen hebben we Willemstad een bezoekje gebracht. Via de pondjesbrug hebben we door Otrabanda gewandeld. Natuurlijk nog even een overheerlijke smoothie gehaald bij het ons bekende stalletje. Jammie.
Ook hebben we door Punda gestruind. Echt geweldig. Op de terugweg hebben we bij Albert Heijn in Zeelandia boodschappen gedaan. Bij Jan Thiel zit ook een Albert Heijn. Maar die kan niet tippen aan de winkel waar we vanmorgen boodschappen hebben gedaan. Megagroot is deze. We haalden gelijk broodjes voor de lunch.
Thuis hebben we geluncht en hebben toen het prachtige zwembad een bezoek gebracht. Heerlijk om af en toe een duik te nemen om af te koelen. Maar dan moet wel de zon schijnen. We kregen een aantal regenbuien op ons hoofd. Echt irritant. We hebben drie uurtjes geluierd met af en toe zon afgewisseld door een buitje.
Op een moment hebben we er genoeg van en gaan we terug naar ons onderkomen. We besluiten naar het Jan Thielstrand te gaan voor een ijsje. Daar is namelijk een ijswinkel gekomen, Bella Italia. Verrukkelijk.
Op de terugweg haalden we nog een aantal flessen wijn voor de zuiperds en maakten bij de receptie een afspraak om morgen bij Brakke Put Mei Mei te gaan eten. We worden dan om 19.30 uur opgehaald.
We eten ook deze avond weer overheerlijke hapjes op ons terras. En we boeken hotels in IJsland voor onze volgende trip in mei. We maken dan een rondreis door IJsland, Amerika en Canada. De tickets liggen al een tijdje klaar, de route is uitgestippeld, de auto's uitgezocht en nu nog de rest van de hotels in the USA en Canada boeken. I love it.
Woensdag 14 januari 2015
Ook deze morgen zijn we weer vroeg van de partij. De jongens halen broodjes en wij, de meisjes, dekken de tafel op ons terras. Na het ontbijt pakken we de zwemtassen in en vertrekken, by car, 100 meter de heuvel af naar het strand. Dit doen we vooral omdat we 's middags geen zin hebben om dat hele eind de heuvel op te moeten lopen met deze warmte.
We hebben ons net geinstalleerd in onze heerlijke strandstoelen of het begint te regenen. We schuilen in een soort overkapping met kussens waar je ook de hele dag zou kunnen liggen. Gelukkig is deze nog vrij (ja dat dank je de koekoek, welke achterlijke ligt ook al om 09.00 uur op het strand?).
Het buitje is van korte duur en we nestelen ons weer in de strandstoelen. Dit ritueel herhaalt zich zeker nog wel vier keer in een klein uurtje. De stemming daalt aanzienlijk, maar dan ineens is hij er DE ZON. En hij gaat deze dag ook niet meer weg. Super.
Tegen vieren verkassen we naar ons zwembad en gaan dan heerlijk liggen lezen. Behalve Jon, boek vergeten....
Rond zessen gaan we terug naar ons huis, drinken een drankje, douchen we en om 19.30 uur worden we opgehaald voor ons diner in Brakke Put Mei Mei. Daar hebben we van de vorige keren goede herinneringen aan.
Gelukkig weten we dat de afspraken die je met Antilianen maakt niet altijd even stipt zijn. Een kwartier later dan afgesproken worden we opgehaald. We eten heerlijk in de openlucht. Maar poeh, poeh, wat een gangen zeg. Ik krijg nog maar ternauwernood mijn dessert op. We missen de gitarist die andere keren hier optrad helemaal niet. We lachen ons te pletter om de ober (eigenlijk mag hij die naam niet hebben). Wat een stoethaspel.
Het is een te lang verhaal om hier te vertellen.
Om 22.15 uur zijn we uitgegeten en worden we weer keurig naar ons resort gebracht. We loungen nog even op ons terras en duiken dan ons bed in.

Astrid

Geweldig, heb weer gelachen om je verhalen!! En ook al weer lekker bezig met jullie volgende reis, super!

de van Dijke's

Wat een superleuke verhalen weer.....en wat een gaaf vooruitzicht...jullie aankomende reis in mei!!!