mariannebrinkopreis.reismee.nl

In de bush bush

Zaterdag 25 januari 2014 In de bush-bush Met de bus was het nog een kleine 2 uur rijden naar ons onderkomen voor de komende 3 nachten, Khao Sok Riverside Cottages. We krijgen een huisje aan de (het) rivier(tje). Omdat het al heel lang niet geregend heeft, staat er weinig water in de rivier. We gaan eerst effe douchen en schone kleren aandoen. Om 13.30 uur hebben we een lunchbuffet en hierna gaan we de omgeving verkennen. Gelukkig dat de zon net onder is gegaan. Het is bloedheet tijdens de wandeling. We lopen een stuk langs de rivier en op een moment ligt er een bamboevlot. Iemand uit onze groep durft de uitdaging aan. Met touwen, die door Chris worden getrokken, haalt hij de overkant. En ook weer terug. Er loopt een hond om ons heen. En als de man de vlot heeft verlaten, springt die hond erop. Hij wordt keurig netjes naar de overkant geleid. Weg hond. We lopen nog een stuk en gaan dan terug naar ons huisje om te relaxen. Oh wat is het hier heet zeg. Maar geen gezeur, want we horen dan in Nederland sneeuw wordt verwacht. Zondag 26 januari 2014 Varen en een wandeling De wekker gaat om 06.30 uur en na het ontbijt gaan we naar het Chiew Lam meer in het nationaal park Khao Sok. We stappen daar op een longtailboot. Dit is een erg groot meer, op sommige plaatsen wel 80 meter diep. Dit meer is aangelegd. Wilde dieren zijn verplaatst naar een andere plek in het nationaal park en onder water vind je nog huizen. Er wordt hier ook gedoken naar deze huizen. Het is een schitterende vaartocht. Overal zien we kalksteenrotsen omhoog steken uit het water. We leggen aan bij een eilandje en daar gaan we aan wal. We gaan daar een wandeling maken. Poeh, poeh, flink klimmen in deze hitte. Erg afzien, maar oh zo mooi. Na drie kwartier lopen! komen we bij bamboevlotten aan, aan de ander kant van het eiland. Daar varen we mee naar weer een ander eiland. We stappen af en kunnen daar een grot bezichtigen. Nou niet voor mij. Ik blijf samen met de "kapitein" van het vlot achter. Hij gaat op de trap van de grot zitten. En ik ga mijn verslag bijwerken. Als ik net zit hoor ik een geritsel achter. Een kolonie apen komt eens even een kijkje nemen. Spannend natuurlijk, maar best wel scarry. Ik wil natuurlijk deze beesten op de foto nemen. Maar ze blijven niet bij elkaar zitten. Af en toe krijg ik er een voor mijn lens. Later zie ik verderop hoog in de boom nog meer apen. Ook moeders met hun kleintjes. Na een goed kwartier komt de goegemeente de grot weer uit. Onde aanvoering van Chris. Zaklamp op z'n hoofd. Hij mocht de groep aanvoeren. We varen weer terug naar het beginpunt en dan doen we de wandeling nog een keer, maar dan in omgekeerde richting. Het is nu nog warmer dan net. Dan zijn we weer bij onze longtailboot en varen we naar weer een ander eiland voor de lunch. Een grote gefrituurde vis ligt ons al op te wachten! En wat denk je van een gefrituurde omelet? Ik zou het. Zelf nooit bedacht hebben, maar het is heerlijk. Na de lunch kunnen we zwemmen in het meer. Jammer dat je hier niet kan snorkelen. Het kan natuurlijk wel, alleen zie je niks. Om 14.30 uur varen we weer terug naar de bus. Dan haal ik mijn eerste ijsje. We vertrekken weer en bezoeken dan een lokaal marktje. Laat de keuringsdienst hier maar eens een kijkje nemen. Ik denk dat al deze ondernemers dan werkloos worden. Precies om 18.00 uur zijn we weer in onze cottage. Gelukkig heeft Chris hier internet en kan hij volgen of zijn cluppie vandaag ook weer drie punten in de wacht sleept. Om 20.00 uur dineren we weer en ook nu is het weer super gezellig. En Chris natuurlijk in opperbeste stemming. Zeker nu Vitesse gelijk heeft gespeeld en Ajax alleen bovenaan staat. Sorry Leonard, ik had het je gegund. Maar er kan er maar een de beste zijn! Maandag 27 januari 2014 Geen wekker vanmorgen. Er stond een ritje op een olifant op het programma. We lazen in Nederland al meerdere keren dat deze dieren niet goed worden behandeld. Uit principe hebben we niet meegedaan met deze excursie.  We doen het rustig aan deze morgen. We maken een wandeling van een kleine drie kwartier en gaan dan voor onze huisje relaxen. Om 12.30 uur lunchen we met de hele groep en dan gaan we met busjes naar een riviertje voor een kanotocht.  Gelukkig hoefden we niet zelf te peddelen maar kregen we een knul mee die dat voor ons deed. He he, dat scheelde in ieder geval weer een ruzietje. We varen stroomafvaarts door een prachtige omgeving.  Soms was er een stroomversnelling. Gelukkig dat het water in de rivier laag stond, anders was het heftiger geweest. We komen onderweg slangen in bomen tegen. Hele grote kikkers, een varaan(tje), apen en vissen. We krijgen een zakje visvoer uitgedeeld. Als je dat spul in het water gooi, komen er ik weet niet hoeveel van die beesten op af. We varen langs enorme hoge rotsen. Een ervan heeft de vorm van King Kong. Te grappig! Na een goed uur zit het er weer op. Het was prachtig. Met busjes worden we weer naar ons onderkomen gebracht. En dan gaan we heerlijk voor ons huisje dit verslag schrijven, lezen , drinken, snacken en muziek luisteren. Vanavond is er ter afsluiting van ons verblijf in de bush een barbeque. Morgen vertrekken via Phang Nga naar Krabi. De barbeque was erg gezellig. En er werden zelfs patatjes met mayonaise geserveerd. Blijer konden ze de meesten uit onze groep niet maken. Al met al werd het een latertje deze avond.  Dinsdag 28 januari 2014 Om 03.15 uur werd ik wakker van alle oerwoud geluiden. Op het dak van ons cottages werden ruzies tussen, denk ik, eekhoorns beslecht. Onder het huis, dat op palen staat, waren waarschijnlijk leguanen iets aan het doen. En de gekko's werden daar, net als ik knetter van. Die bleven maar piepen. Gelukkig had ik mijn leeslampje en ereader bij de hand, dus ik ben lekker opgeschoten in mijn boek. Om 06.15 uur besloot ik maar te douchen en dit verslag te schrijven. Inmiddels zijn de vogels ook al wakker en moet Chris, die overal doorheen slaapt, er ook aan geloven. Opstaan! We gaan weer verkassen! Na het ontbijt stappen we weer de bus in richting Phang Nga. In deze prachtige baai staan mooie kalksteenrotsen die uit zee omhoog steken. Voor de vierde keer (huh, zoveel al) zien we het James Bond Island waar de film  The Man with the Golden Gun is opgenomen. Een commercieel circus.  We genieten van de prachtige omgeving en begeven ons dan naar Moslim Island. Dit eiland is gebouwd op palen en hier wonen alleen maar moslims. Na de lipunch maken we een wandelingetje door dit dorpje. We bezoeken een school waar de kinderen nu les krijgen. Alleen de allerkleinsten liggen op een matje in de klas te slapen. Alle schoentjes staan netjes op een rij buiten het lokaal. Schattig.  We varen weer terug en met de bus rijden we naar Krabi voor de komende drie nachten. Daar arriveren we om 15.15 uur. En nu zit ik bij het zwembad dit verslag te schrijven. Maar ik nok ermee. Ik ga zwemmen in het heerlijke zwembad. Plons!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!