mariannebrinkopreis.reismee.nl

Reizen, reizen en nog eens reizen

Vrijdag 1 februari 2013

Vandaag verlaten we ons onderkomen in Hoi An. We hebben twee dagen reizen voor de boeg. Vandaag gaan we naar Qui Nohn. We maken onderweg verschillende stops. In dorpjes, op het platteland, vissersdorpjes. We krijgen zo nog meer indruk van het leven in Vietnam.

Zaterdag 2 februari 2013

Ook nu is het weer reizen geblazen. We verbazen ons nergens meer over. Maar toch, als je een scooter tegenkomt met achterop een mand en daarin vier behoorlijke biggen, sta je toch even vreemd te kijken. In het hele land worden versieringen aangebracht voor de komende " oudejaarsavond". We gaan dit gelukkig nog meemaken tijdens deze reis.

We zijn heel benieuwd hoe dat gevierd gaat worden. Een ding is zeker, er zijn geen oliebollen en appelflappen. Da's dan wel weer jammer. Vanmiddag zijn we in Nha Trang aangekomen. Dit is een toeristische plaats aan de kust. Hier zie je ook heel veel westerlingen. Het is een gezellig badplaats zoals er zovele zijn op de wereld. Leuk om te zien en een dag te vertoeven. Maar morgen vertrekken we hier weer. We gaan de bergen in naar Dalat.

Omdat hier in Vietnam, in ieder geval door Chris, flessen Dalatwijn wordt gedronken, heb ik zo een idee dat daar druiven worden geteeld. We wachten het maar af.
De temperatuur is heerlijk, wat zeg ik. Het is in de zon bloedheet. Ben benieuwd of het in de bergen ook zo warm is!

Monique

Monique schrijft:

03 Feb 2013, 09:36

Wij hebben dezelfde scooter met varkens gezien!