mariannebrinkopreis.reismee.nl

Snorkelen, snorkelen en nog eens snorkelen

Woensdag 29 januari 2014

Vandaag was het eindelijk snorkeldag. Vroeg op. Met een busje worden we naar het strand gebracht om daar op onze eigen speedboot te stappen.

In een uurtje zijn we bij Maya Bay, daar is de film The Beach opgenomen. We waren lekker vroeg, maar anderen (veel) waren vroeger. Gadver wat een drukte. Ik ga langs de rotsen snorkelen. Daar is tenminste niemand. Zie gelijk een kleine baby rif haai voorbij zwemmen. Te gek! Verder veel andere mooie vissen. Ouwe bekenden voor mij.

Dan gaan we snorkelen in een andere baai. Ook heel mooi. Midden op zee van de boot af en weer op. Heel charmant. Niet veel bijzonders gezien. Dan varen we naar Phi Phi. Voor de kust snorkelen we weer. Moooooooi!

We lunchen op het eiland Phi Phi. Hier is het iedere keer drukker. Wat een toeristen zeg! We steken nog even het eiland over om te kijken naar het monument voor de tsunami slachtoffers.

Dan stappen we weer op de boot en gaan we relaxen op twee verschillende stranden. Wow, gaaf. Hier snorkel ik ook en hang boven het koraal. Moeders van baby vissen beschermen hun kroost. Ze bijten mij gewoon, zijn ze helemaal bedonderd? Ik ga heel hard trappen met mijn benen. Maar dan worden ze nog kwader. Wegwezen dus.

En dan heerlijk van de zon genieten op de spierwitte stranden. Oh, ik wil hier nooit meer weg.

Om 17.00 uur zijn we weer in het hotel. Lekker drankje, douchen en dineren. Oh, I enjoy life!

Reacties

Reacties

Corrie

corrie schrijft:

29 Jan 2014, 15:44

Ooo wat zal dat mooi zijn geweest in dat heldere water
Nou ik zie de foto s toch wel of kan je ook filmpje op facebook zetten dat zou helemaal top zijn je huid zal wel zacht zijn van de hele dag water haha veel plezier x


hetty schrijft:

29 Jan 2014, 15:59

Nog leuke onderwaterfoto's gemaakt?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!